.

31 mai 2012

Căpșunarul și celularul

Nu știam că e obligatoriu să-ți încarci telefonul...

Subiectul telefonie mobilă e un subiect delicat în România. Nu poți comenta prea mult în jurul acestui subiect și nu din cauza celor 3 mari și late societăți care oferă astfel de servicii ci din cauza utilizatorilor! Probabil este unicul sector din Univers unde clienții îi protejează pe furnizori și nu invers...

Vă comunic de la început că eu sunt unul care urăște să vorbească la telefon! Dar nu că celulare și cartele și chestii din astea, nu, eu urăsc să vorbesc la telefon de pe timpul telefonului cu disc! În familie eram cunoscut drept "omul care spune da" pentru că nu spuneam nimic altceva atunci când răspundeam cu forța la telefon. Spun cu forța pentru că atunci când ești ciutan tu răspunzi la orice pentru că nu te-ntreabă nimeni dacă vrei sau nu. Răspundeam și discuțiile sunau cam așa:
- Alo
- Ce faci sumpule, bine?
- Da...
- Mami e acasă?
- Da...
- Și tati?
- Da...
- Tu ce faci, ești bine?
- Da...
- Cum merge școala, bine?
- Da (mințind, evident)
- Bravo, mi-o dai pe mami?
- Da...
Și cam așa decurgeau 99,9% dintre convorbiri. Acum nu mai vorbesc așa, mai ales de când cu minutele astea. Acum mai spun și "nu", și "când", mai spun un "o să", un "poate", un "dar"... În sfârșit, nu despre asta era vorba în textul ăsta și m-am lungit deja. 

Eu vreau să le întreb pe hahalerele astea de la Cosmote, Vodafone și Orange următoarea chestiune: domnilor, dacă eu nu vă suport ce trebuie să fac, să mă împușc? Deci eu nu vreau să vorbesc 50.000 de minute în rețea, nu vreu abonament cu roaming din ăla, nu mă interesează să acumulez puncte, nu vreau internet mobile, nu vreau nimic de la voi! Voi de ce vreți de toate de la mine? Am băgat 5 euro pe Vodafone și 5 euro pe Cosmote imediat cum am venit în România! Lăsăm la o parte faptul că în loc de 5 euro am plătit câte 6 și ceva pentru că m-ați prostit cu TVA în plus (lucru pe care nu-l mai faceți în țări unde lumea v-a dat la rahat!) și nu mai știu ce comision și trecem mai departe. Imediat cum am băgat banii în telefon mi-au venit circa 387.665 de mesaje prin care eram invitat să-mi activez tot felul de oferte, să trimit nu știu câte SMS ca să câștig BMW-uri, case, piscine și alte chestiuni de genul ăsta. Mi-am activat un minim de minute din alea și am crezut că am scăpat de voi! Eh nu, n-am scăpat! După puțin timp mi-a venit un alt mesaj prin care eram informat că mi-a expirat cartela! Gata, se stricase! M-am dus s-o pun repede la frigider, dar degeaba, nu mai era valabilă! Așa că în momentul de față mă găsesc cu vreo 15 euro în telefonul cu Cosmote și trebuie să mă duc să mai dau 5 pentru că s-a stricat cartela și pute. Băga-mi-aș picioarele, așa se-ntâmplă când cumperi și nu te uiți la termenul de garanție!

La Vodafone e mai distractiv. Am fost azi dimineață să-mi cumpăr credit, am încărcat și surpriză: nu mai am activată opțiunea pe care o aveam! S-a dus dreacu opțiunea pentru că n-am încărcat când au vrut ei! Ăștia sunt mai deștepți, la ăștia nu expiră cartela, pur și simplu expiri tu! La ăștia ori faci cum spun ei, ori, dacă nu, te arunci singur la gunoi...

De vreo câteva luni mă laud că trec la Orange măcar cu un telefon. Știu că iau țeapă și la ăia, dar măcar să pot să-i înjur. Pentru că la asta se rezumă serviciul de telefonie mobilă din România (și nu numai) la ora asta: ei îți iau banii și tu îi înjuri! Și ca să nu creadă ăia care se dau mari că au abonamente și telefoane pe puncte că nu știu ce se întâmplă în lumea lor vă spun că știu foarte bine. Cosmote pauză semnal în afara Constanței, Vodafone sună pe la lume aiurea (am uitat să vă spun că mi-a sunat telefonul și am ascultat vreo 10 minute de convorbire între două bârfitoare, exact ca pe vremea fixului când eram cuplat cu vecina:))), iar la Orange mă abțin doar momentan, dar am auzit și citit și de ăia cât sunt de buni. Deci stați voi liniștiți că nu înseamnă nimic că ai cartelă sau abonament din punct de vedere financiar. Au creat un sistem prin care te fac să plătești obligatoriu oricum, indiferent ce alegi. Un fel de cartel din ăsta care p'afară se anchetează și se amendează cu bani grei. La noi nu, la noi tu ești fraierul nu ei, ei sunt minunați!

Asta e, având în vedere numărul mare de prieteni pe care-i au în România cei de la Cosmote, Orange și Vodafone o să cobor să mai bag 5 euro pe cartelă... La urma urmei de ce nu? Poate o să bag toți banii pe telefon că aud că oricum o să plătim cu telefonul în viitor! Vă dați seama cum o să fie în România cu ăștia? O să-ți bagi salariul pe telefon, stingi telefonul pentru că pleci în concediu vreo 3 săptămâni și când te întorci în România și aprinzi telefonul găsești următorul mesaj: "Pentru că n-ați cheltuit nimic luna asta salariul dumneavoastră a expirat! Vă rugăm introduceți alt salariu pentru a putea activa serviciul de plăți fără de care știm că muriți și de foame și de sete! Și hai să vă și mulțumim pentru că apelați în continuare la serviciile noastre, cu toate că știm foarte bine că nu aveți alternativă:)". 
Cu dedicație pentru Cosmote, Vodafone și Orange (nu neapărat în această ordine)

4 comentarii:

  1. Hai ca-i tare asta cu da. cred ca te-ai pastrat pentru scris, ca aici ai trecuy mult peste da, de fapt mai mult nu, sau muie, una dintre astea-s cele mai des intalnite.
    Si la vodafone iti expira cartela. As da 2-3 euro pe luna doar sa mai scap de sms-urile de la ei, mai ales ca de multe ori au venit inaintea alarmei de trezite, tuva-n gura sa tuv. Asta ca un fel de taxa de protectia catre cartel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am primit vreo 30 de la Cosmote numai cu aberația aia de să câștigi 40.000 de euro și un BMW, sau ceva de genul ăsta! evident că trebuie să trimiți un SMS nu se știe unde și participi la tragerea la sorți unde sigur ai să câștigi...

      Ștergere
  2. Am eu de vanzare unul din ala cu disc de prin 1950.
    Numai receptorul are vreo 2 kile .
    Dar esti scutit de mesaje si oferte :D

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!