.

3 mai 2012

Căpşunarul şi ziua presei

:))))) M-aţi făcut să mă râd cu libertatea asta...

Cică azi, 3 mai, e ziua libertăţii presei! Voi ştiaţi că presa e liberă? Hihihihihi! Staţi că mă duc până la baie şi mâ-ntorc! Gata, hai să fim serioşi...

Şedinţă de redacţie
Redactor şef: "Începe campania electorală! Trebuie să mergem pe teren, să luăm interviuri cu cei care candidează..."
Redactor tânăr: "Am discutat deja cu cel care candidează independent pentru un interviu în exclusivitate! Lumea pare interesată de personaj şi chestia asta reiese şi din mesajele primite pe pagina de Facebook a ziarului! Cred că ar ieşi o chestie tare!"
Redactor şef: "Dacă ne plac chestiile tari ne apucăm de monden nu de politică! Domnu' Redactor tânăr, doriţi să vă apucaţi de pagina de Magazin?
Redactor tânăr: "Nu, mă gândeam că... Ştiţi, mesajele sosite de la cititorii ziarului..."
Redactor şef: "Deci nu vă apucaţi de Magazin?! Domnule redactor tânăr, am înţeles că mesajele de la cititori care au sosit pe Facebook... Apropos, domnule Secretar de redacţie, de mâine IT-istul să blocheze accesul la Facebook în toată redacţia! Ştiu că se poate, să nu-mi spuneţi că nu se poate pentru că ştiu că se poate! Deci, domnule Redactor tânăr, noi nu facem presă în funcţie de mesajele cititorilor de pe Facebook! Ok? Noi mergem pe teren, luăm pulsul străzii, ne informăm la sursă! Uite, de exemplu, cine a fost ultima dată să discute cu preşedintele PS..."
Redactor bătrân: "Nuuuu, la PS... merg eu! E sectorul meu! Şi ştiţi că eu... cu domnul... cu treaba aia!"
Redactor şef: "Ah, da. Deci la PS... mergi tu! Să-mi notez aici... Bun, atunci domnule Redactor tânăr, ai putea merge, de exemplu, la sediul fostului partid aflat la putere, la PD...!"
Alt Redactor bătrân: "Ha, ha... Ce să facă şefu' acolo? Nu mai iese nimic de acolo! Ăia sunt terminaţi!"
Redactor şef: "Colegul nostru mai bătrân vrea să spună că nu mai iese nici-o informaţie adică! Asta vrea să spună când se referă la faptul că nu mai iese nimic!"
Alt Redactor bătrân: "Da, asta vreau să spun! Hi, hi!"
Redactor tânăr: "Eu mă gândeam că cititorii sunt interesaţi de personajele noi, de candidaţii tineri! Pe cei vechi îi cunoaşte, cred că s-au săturat de ei de câte ori au apărut în ziar până acum!"
Redactor şef: "Mda, se pare că dumneata nu înţelegi. De ce ar fi cititorul interesat de cineva pe care nu-l cunoaşte? Ca să afle ce? Vei înţelege atunci când vei dobândi mai multă experienţă că cititorul nu cumpără ziarul dacă pe prima pagină se află un necunoscut! Dacă bagi un interviu cu... Domnule Secretar de redacţie ăilalţi au scris de ăsta, de independent?"
Secretar de redacţie: "Ăăăăăă, nu cred! N-am văzut, dar nu cred!"
Redactor tânăr: "Au scris cei de la K...."
Alt Redactor bătrân: "Păi ce, ăla e ziar? He he he! Ăia sunt vai de capul lor! Să scriem noi după ce au scris terminaţii ăia? Să fim serioşi..."
Redactor şef: "Uite domnule Redactor tânăr, poţi merge, de exemplu, la ecolomişti! De la ăia scoţi întotdeauna ceva pentru un material!"
Redactor bătrân: "Nuuuu, la ecolomişti merg eu! E sectorul meu! Şi ştiţi că eu... cu domnul... cu treaba aia!"
Redactor Şef: "Ah, da, deci mergi tu... Uite domnule Redactor tânăr, îţi propun o chestiune interesantă! E doar o propunere, dar pe care eu o consider de luat în calcul pentru toată lumea: maşinile candidaţilor la alegerile... Ce maşini folosesc în campanie, ce model, cât consumă, ce consumă, cât costă nouă, uzată..."
Alt Redactor bătrân: "Da, e un subiect foarte bun, dar eu nu mă pricep la maşini! Chiar nu le am! Sunt terminat la subiectul ăsta..."
Redactor bătrân: "Nici eu! Şi eu trebuie să merg şi la PP... Ştiţi, cu treaba aia, cu domnul preşedinte..."
Redactor şef: "Ah, da! Da, neapărat cu treaba aia, să nu uiţi! Deci, am stabilit? Ne ocupăm de chestiunea cu maşinile candidaţilor?"
Redactor tănâr: "Păi... Cred că o să mă ocup eu, pentru că văd că ceilalţi..."
Redactor Şef: "Perfect! Bun, hai, să nu mai pierdem timpul, la treabă domnilor! Să mergem! Domnule Redactor bătrân şi Alt Redactor bătrân vă rog să mai rămâneţi puţin. Domnule Redactor tânăr succes! Eşti liber să scrii cum vrei, cât vrei, din ce poziţie vrei despre acest subiect! Dacă reuşeşti să-l faci documentat poate îţi dau toată pagina de Magazin! Eventual poate reuşeşti să faci câteva interviuri cu şoferii de pe maşini, cu lumea care cască gura la ele pe stradă, opinii, păreri... Ai toată libertatea, succes! Şi lasă uşa aşa când pleci, mulţumesc"

Articolul a fost publicat pe toată pagina de Magazin, dar la sfârşitul lunii Redactorul tânăr a fost singurul din redacţie care nu a primit primă. Din păcate, pe pagina de Facebook a ziarului, pagină la care mai avea acces doar Redactorul şef, articolul tănărului redactor avea doar câteva like-uri şi vreo trei comentarii din care două la mijto (făcute de unii care lucrau pentru o revistă auto). Aşa cum era de aşteptat like-urile şi comentariile erau la interviurile cu viitorii candidaţi la alegeri, în special la unul dintre ei: un candidat independent de care nu mai auzise nimeni până atunci cu toate că mai apăruse un interviu într-un ziar (dar care, până atunci, nu era ziar după părerea unora!)

P.S.:  Orice asemănare cu personaje sau situaţii reale e doar din cauza voastră...

0 comments:

Trimiteți un comentariu

puteti si sa injurati daca nu va suparati!