.

28 mai 2012

Căpșunarul și zootehnia

Vești bune pentru agricultură de la Constanța!!!

Noul ministru agricol, Daniel Felix Constantin (se pune și numele tatălui, nu-i așa?) are toate motivele să se bucure. Zilele acestea agricultura țării noastre înregistrează creșteri semnificative. Evident că meritele nu sunt toate ale lui pentru că-mi amintesc că și pe vremea altor miniștri se înregistra o creștere la fel de mare pe vremuri ploioase de genul celor pe care le traversăm acum. Și nu sunt legumele, fructele sau porumbul la hectar cele care măresc procentele uneia dintre principalele ramuri a economiei naționale! Știu că ploaia v-a dus imediat cu gândul la tot felul de leguminoase, de fructe, de cereale, nu-i așa? Ce-ați zis, plouă deci plantele cresc, deci... Nu, nu este vorba despre asta! Alea continuă să vină tot de p'afară chiar dacă pe etichetă scrie made în nu știu ce comună din județul nu știu cum. Este vorba despre sectorul zootehnic! Ăsta este sectorul care crește agricultura pe timp de ploaie...

Mai exact se înregistrează o creștere aberantă a numărului de porci, boi și vite încălțate pe cap de locuitor. Mai exact pe cap de pieton! Băh băiatule, deci din 5 animale care au trecut azi dimineață pe strada Suceava în interval de 2 minute n-a redus unul viteza deși eram vreo 4 care ne chinuiam să ajungem la mașini. Mai exact eram 3 pentru că o doamnă gravidă se vede că nu le avea cu șoferitul și s-a lăsat expusă, neștiind că trebuie să se ascundă după vreo mașină parcată în momentul în care se apropie turma de animale. Așa că noi, ăștia 3 cu carnet am scăpat (pe mine m-a salvat o Skoda Octavia căreia țin să-i mulțumesc cu această ocazie), dar femeia gravidă n-a avut nici-o șansă. M-am furișat pe lângă încă vreo 4 mașini până am reușit să găsesc un loc unde apa fluviului-stradă Suceava era mai mică și am ajuns la mașină. Cu o fracțiune de secundă înainte să intru am apucat să-i fac semn lu' nevastă-mea să stea pe loc că traversez eu cu bacul... pardon, cu mașina s-o iau! La fix, pentru că imediat cum am închis ușa un val țunami provocat de alt monstru marin mi-a umplut caroseria de lichid. 

Cam asta e. Bine, acum e posibil să săriți în sus și să-mi reproșați că nu numai Constanța contribuie la creșterea sectorului zootehnic din România în aceste momente. Ok, foarte bine, eu nu știu (deși bănuiesc) cum e pe la alții! Eu vorbesc de Constanța pentru că e normal să țin cu orașul în care m-am născut, doar n-o să-i laud pe ăia de la București acuma... Sau de la Ploiești! 

Dar hai să revenim la chestiuni concrete pentru că știu că lumea e sătulă de miștouri și așteaptă și abordări serioase ale problemelor. Sunt sigur că rumegătoarele care trec cu mașina cu viteză maximă prin mijlocul băltocii au o grămadă de explicații: că nu e vina lor că plouă, că sunt bălți pe stradă, că nu se scurge apa cum trebuie, că ei trebuie să ajungă repede la serviciu, etc. Este clar pentru toată lumea că ei nu au nici un fel de vină. Așa că pietonilor constănțeni nu știu ce să le spun. Încercați să faceți un curs de traversare a străzii pe timp de ploaie, poate găsiți unul din ăla moca, pe fonduri europene. Sau discutați cu un expert în supraviețuiri cum sunt ăia de la Discovery. Dacă nu și nu atunci mergeți la Radu. Doar el vă mai poate salva. Cum care Radu? Radu Mazăre! De ce să mergeți la el? Păi uite...
... are el grijă de voi!
 P.S.1: Poate n-ar fi rău chiar să ai grijă de ei, mister! Să-i trimiți pe ăia de la primărie să monteze niște ridicături din alea, niște limitatoare de viteză sau cum dreacu le zice pe Suceava, în zona chioșcurilor non stop (că sunt două acuma). Că văd că alea de la Școala 29 funcționează! Știu că sunt de rahat, nici eu nu le suport, dar altfel nu se opresc animalele nene!
P.S. 2: Nu mă pot abține să nu vă-ntreb! Ați auzit ultimul banc cu FMI? Cică Christine Lagarde le-a transmis grecilor să se ajute singuri pentru că pe ea o interesează să ajute copiii din Africa!!! Oahahahaha, bun rău bancul, mi l-a spus nevastă-mea azi dimmineață. Asta ca să nu ziceți că ați intrat la mine pe blog și n-ați găsit nimic de râs...

5 comentarii:

  1. Si daca aveai masina la Dacia sau la Delfinariu ce mai ziceai ?
    Si cum poate tizul meu sa aiba grija si de Constanta si de o parte a Madagascarului ???
    Or fi canalizari acolo?

    RăspundețiȘtergere
  2. mi se pare că Dacia și Delfinariu sunt puncte strategice, ceva! cred că sunt făcute intenționat ca să nu treacă turiștii năvălitori înspre centrul vechi...

    RăspundețiȘtergere
  3. Răspunsuri
    1. eu așa cred! e posibil să fie mai mult decât atât! mă gândesc că suntem în NATO! cine știe, poate are legătură cu chestii mult mai seriose, submarine atomice, portavioane... nici elicea aia de la Dacia n-o fi pusă degeaba acolo!

      Ștergere
  4. Dupa ce sta ploaia, trag o fuga pana la Dacia sa verific daca elicea nu-i de la portavionul ala dat disparut zilele trecute !

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!