.

30 mai 2012

Căpșunarul și Constanța

Așa suntem noi...

Băh, eu recunosc: Constanța este un oraș mic, provincial, plin de tot felul de arătări, dar care vrea și el să pară mare, interesant, occidental, plin de personaje importante și alte chestiuni din astea cu care se mândresc în general marile metropole ale lumii. Dar asta nu înseamnă că nu-mi iubesc orașul și că-i înghit pe ăia cu Bucureștiul lor cu tot, nu! Asta e doar o introducere menită să aducă la cunoștința celor interesați că știm unde locuim și că nu am venit aici pe blog ca să ne dăm noi mari că suntem de la Mare, că nu știu ce... (știu că ne invidiați oricum, așa că am vrut să vă simțiți și voi puțin mai bine) 

De exemplu noi nu avem trafic. Lasă-l pe ăla din Mamaia care durează vara de vineri seara până duminică dimineața, eu vorbesc de trafic urban, de ambuteiaje din alea de rahat, de cozi la semafoare etc. Păi să mergi la Paris să-i vezi pe ăia! Păi acolo știți cum se opresc ăia la trecerea de pietoni? Se opresc cu juma' de mașină pe trecere!!! Sunt obligați să facă asta pentru că la 5 metri mai încolo e alt semafor! Ăia merg din semafor în semafor și încearcă și ei să plece cât mai repede ca să-l prindă și pe următorul pe verde... La Torino să vedeți trafic, unde-ți convine, la orele de vărf, să iei autobuzul pentru că mașina mică nu are nici un fel de șansă să se deplaseze pe marile bulevarde. Nu mai vorbim de autostrăzile ălora, unde, din vreo 110 km de stradă erau 100 de coadă într-o vară, pe A14, între Bologna și Rimini:)))
În schimb, la Constanța nu e nici dreacu pe străzi în comparație cu alții, Bucureștiul inclus. Dar vă spuneam că noi vrem să părem aglomerați, vrem să părem și noi agitați, grăbiți, plini de probleme, într-un cuvânt stresați la fel cum arată la TV că sunt ăia din big city. Nu credeți? Păi iaute cum stăteau ăștia la semafor în condițiile în care mai erau 30 de secunde (noi avem și numărătoare din aia inversă la semafor care-ți arată că trebuie să stai liniștit și nu trebuie să te agiți nervos) până la verde și la semafor eram vreo 15 mașini împrăștiate pe 3 benzi:

Pe ăsta de București care s-a "urcat" pe trecere îl înțeleg. Probabil provine din traficul bucureștean unde fiecare se descurcă cum poate, unde te claxonează ăia din spate chiar și atunci când e roșu etc. Pe ăla de Bacău îl înțeleg și pe el pentru că mă gândesc că la Bacău nu au semafoare și omul s-a oprit acolo doar pentru că i s-a părut ceva suspect. Dar pe constănțeancă cine s-o mai înțeleagă frate? Unde te duci tu, mă mami mă? Unde te grăbești? La City e deschis până la 22.00, la fel și Carrefour și Maritimo... Unde te duci? Și mă iau de tine nu pentru că ești tu mai roșie și sari mai mult în ochi, dar pentru că tu ai fost prima care a dat startul la saltul peste trecere!!! Ăia au văzut că o constănțeancă drăguță ca tine face așa, hop și ei! Inutil să vă mai spun că la semaforul opus era Vento miliției, dar se pare că chestia asta nu mai impresionează pe nimeni...

Că tot veni vorba de City, acolo găsim o situație de-a dreptul comică. Pe curba aia de la City stau în fiecare zi taximetriștii pe interzis. Băh, da în ficare zi, de dimineața până seara. Ei au locul lor în parcare la City, dar există câțiva șmecheri din ăia care stau să-i ia pe clienții care se grăbesc și nu au chef să meargă până la stația taxi special amenajată. Eu nu dau vina pe taximetriști la faza asta pentru că nu e vina lor! Vina e a nesimțiților care iau taxi-ul din curba aia în loc să-l ia de la stație!!! Pentru că da prieteni, voi sunteți nesimțiți!!! Vi se pare ciudat? Păi hai să vă explic: voi vă căcați și vă pișați la colțul blocului? Nu? De ce nu? Pentru că folosiți toaleta din casă, nu-i așa? Eh, cam aia e și cu taxi-ul! Adevărul e că vă puteți căca și pișa și la colțul blocului, dar acolo vă faceți voi de rahat și nu vă convine! În cazul taxi-urilor îi faceți de rahat pe fraierii ăia care respectă regula și parchează la locul special amenajat din parcare, dar ce treabă aveți voi cu asta, nu-i așa?! La urma urmei poate mulți dintre voi se cacă și se pișă la colțul blocului, așa că poate greșesc eu...
Ah, vă spuneam că există și o parte comică! Partea comică e că miliția îi amendează în fiecare zi pe ăia care parchează în curbă! Băh, dar nu e zi să nu trec pe acolo și să nu văd miliția amendându-i pe ăia! Ce-i de râs? Ha ha ha, e de râs că nu cred că plătește vreunul amenzile, pentru că dacă le-ar fi plătit pe toate până acum nu mai aveau taxiuri să parcheze acolo... Le vindeau dreacu ca să plătească kilometri de amenzi primite!
La final, dacă cineva s-a supărat pe mine pentru ce-am scris mai sus o să-i trecă! Banii spală orice păcat, nu-i așa? Eh, uite că eu vă dau posibilitatea să câștigați o grămadă de bani fără să munciți și fără să vă zbateți prea mult! Nu luați în seamă greșelile de ortografie pentru că alea contează mai puțin. Importante sunt sumele de bani și faptul că puteți intra în posesia lor fără să faceți practic mare lucru: un telefon și gata, vă umpleți de bani! Business 100% constănțean, pentru eventuală franciză sau alte chestiuni de genul ăsta dicutați cu cine vă răspunde la telefon (pentru că eu habar n-am cine e!)
Hai să zicem că CUMPÂR mai merge, dar cum dreacu o fi pus codița aia la R mă-ntreb eu!?
 P.S.: Dacă ajungeți mari baștani în urma acestei afaceri și vă faceți firme de comerț exterior, sau SA-uri, sau ce vă mai faceți voi să nu mă uitați! Să veniți să băgați o reclamă la blog, dar reclamă plătită nu bartere din alea pe mătănii sau mai știu eu pe ce bile de plastic v-ați îmbogățit...

4 comentarii:

  1. Eu m-aş mai gândi înainte să mă grăbesc să afirm că oamenii nu-şi fac nevoile la colţul blocului. Se întâmplă că mult timp am văzut o pată de pipi pe peretele de lângă uşa blocului şi mă gândeam ce talie trebuie să aibă câinele(!!!) respectiv să ajungă atât de sus... după care în câteva seri când mă întorceam acasă l-am văzut pe unul dintre cenzori că se pişa pe perete... Na, nu poţi judeca oamenii. Poate suferă de incontinenţă urinară şi stă tocmai la etajul 8...

    RăspundețiȘtergere
  2. Taximetristii sunt o specie aparte, protejata de lege...
    Simbolistica de final e fara drept de apel...Daca ar intelege si ar actiona, cu siguranta bajetzii in cauza s-ar transforma in zane bune!
    :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Taximetristi aia stau acolo pentru ca nu-s primiti in locul ala special amenajat. Acolo are voie doar o singura firma..licitatii si chestii cu exclusivitatea, etc.
    Nu stau la bloc si n-am masina, nu stiu ce dracu caut aici, aaa, da, iau taxiul de unde prind, ca-s grabit si stresat de-mi sar durerile-n plm de unde-i statia de taxi. Dupa logica ta nu ar trebui sa fac cu mana la taxi in trafic, ca poate stationeaza 10 secunde pe intrezis, sau orice altceva...ma duc sa caut statia. Si ti-am zis ca nu stau la bloc, ca altfel m-as pisa la colt. Oare sa ma duc la blocurile altora?

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!