.

27 dec. 2010

Capsunarul si Limba Romana

Neologisme, strainisme si alte isme in Limba Romana


Ciao! Cum merge business-u'? E totul ok? Sunt happy pentru voi... Ati vazut stirile? Breaking news-urile? Cica e zapada pe strazi si traficul (cu accent pe fi) o sa fie cam nasol.
Deci eu nu reusesc sa vorbesc asa nici daca ma bate careva! Ce sa mai si scriu... nu de alta dar eu scriu cum vorbesc si daca nu pot sa vorbesc... Bai nene ce mama naibii se intampla cu lumea asta frate? Nu mai parleste unu' in limba nationala. Am inteles ca s-a globalizat consumul da' cu vorbitu' ce treaba are? Pe vremuri se spunea ca planeta va vorbi Esperanto atunci cand toata lumea isi va cumpara salamu' de la Carrefour si il va hali la McDonald's. Da de unde... Esperanto nu are nici o sansa in fata noilor limbaje folosite (nu numai in Romania) pe Facebook, Tv, Radio si strada. Ziarele mai reusesc (cat de cat) sa se abtina dar asta pentru ca mai exista (inca) corectori de texte.
Revenind la Limba Romana e ceva de speriat. Cea mai tampita chestie e aia cu traficul. Nu se mai zice tra-fi-cul... se zice tra-ficul. Nu stiu de unde si pana cand dar asta e. Cand am auzit prima data la televizor am crezut ca au gresit da' dupa aia am observat ca toti pronunta asa... Pe Facebook? Nu mai vorbim fratioare! Deci eu nu stiu nici in ziua de azi care e roman 100%, care e plecat pe afara si care nu, sau care vorbeste la misto. Tu zici ceva in romaneste ala iti raspunde in italiana. Vezi pe unu care scrie numai in engleza, ii zici si tu "hello" si te trezesti ca iti raspunde ala: "salut"! Pai ori suntem englezi ori nu mai suntem! Ia uite ca m-am tampit si eu ca pe Targu Ocna... Dar la televizor e jale. Zici ca isi cauta astia invitatii special frate! Nu intra unu in emisiune daca nu parleste romaneste in minim 7 limbi. Uite eu unul chiar as fi bun... ia chiar sa fac un test.
Deci sunt in culise... m-au machiat astia de la Make-up si acum intru... Trrrrr Trrr-amtaram...Doamnelor si domnilor, in direct pentru dumneavostraaaaaa Caaaaapsuuunaarruuuuuuuuulll! Ciao! In primul rand vreau sa adresez un hello telespectatorilor dumneavoastra si sper sa facem impreuna, in aceasta seara hot, un pic de share. Deci eu am venit sa va povestesc niste story de pe unde am... nu merge frate! Nu pot oricat m-as chinui. Trebuie sa ai antrenament dreacu! Nu merge... trebuie sa fi nascut pentru asta! Eu cand m-am nascut ne puneau aia sa invatam gramatica, regionalisme chestii... chiar si mie (care nu mi-a placut la scoala) tot mi-a ramas ceva in cap. Astia din ziua de azi nu stiu ce invata... Poate se face scoala pentru asa ceva si nu stiu eu... Sa ma ia hell-u daca inteleg! Ma duc sa-mi iau niste pop-corn si un coke... si dupa aia o sa look la tv sa vad ce mai shop-ingeste lumea pe la supermercat... Nu se zice supermercat? Si ce daca... Al naibii pielea pe voi... Din 23 de milioane de romani tocmai pe mine v-ati gasit sa ma corectati...

0 comments:

Trimiteți un comentariu

puteti si sa injurati daca nu va suparati!