.

28 dec. 2010

Capsunarul si Fondurile UE

De ce nu iau romanii Fonduri m-UE?

Pentru ca s-au prins de faza ca daca e moca e ceva in neregula... Glumesc! Ce e moca e binevenit la orice ora din zi si din noapte in orice tara din lume va aflati. Va spune asta unu' care nu prea a primit moca mai nimic de la viata asa ca stie sa aprecieze un lucru bun! Am citit azi in Kamikaze (ziarul meu economic preferat) un interviu cu Nicolae Idu, seful reprezentantei Comisiei Europene in Romania! Omu' povesteste ca romanii nu iau fondurile de la UE, care sunt moca, si ca din vreo 34 de miliarde au mai ramas de inghitit vreo 20. Mi-am trecut mana prin par si desi sunt tuns scurt intelegerea nu reusea sa patrunda in capu' meu. Adica UE iti da fonduri m-UE pe degeaba si tu nu vrei sa iei lovelele sa faci si tu o ceva acolo, ceva european. Pai de ce? Pai hai sa vedem cine sunt principalii halitori de fonduri pana acum. Nici nu ma uit pe Ziarul Financiar sau pe rapoartele comisiilor europene... uite incerc sa ghicesc... administratiile publice locale? Am ghicit! Pai toata lumea a vazut parcuri, parculete si alte locuri cu banci peste care troneaza un panou imens cu scrisu' "Acest loc de joaca unde nu se joaca nimeni a fost facut cu sprijinul Primariei X care s-a sprijinit pe fondurile m-UE!". Dupa aia care mai sunt? Ministerele! Toate paginile de internet ale Ministerelor din Romania se lauda cu ceva facut pe bani europeni! Cea mai tanara si sportiva ministra a tarii (cum cine?) se lauda ca face vreo 70 de partii de schi unde toti romanii vor putea veni cu zapada de acasa ca sa beneficieze din plin de fondurile m-UE! Dupa aia cine mai e? Fii-sa lu' Basescu? A nu! Aia e salariata la UE! Vedeti n-am zis cu "m" in fata! O sa va explic si de ce pun "m" in fata atunci cand o sa am o explicatie! Si am mai auzit de cativa cunoscuti de-ai cunoscutilor mei care au mai facut ba un bloc ba o sera de rosii pe euroi europeni! In rest lovelele se mai dau pe chestii din astea legate de resurse umane (suna bine da nu ma intrebati cum si ce fel) sau pe modernizari ale sistemului administratiilor publice... care nu inseamna in nici un caz ca o sa mergi la Primarie si o sa te intampine robotelu' ala mic din Razboiul stelelor care le stia pe toate.
Cam asta e in mare pe ce se duc lovelele. Asa cum bine ati observat mai sus nu iese nimic de haleala pentru voi din toate astea! Adica nu e ca se face vreo fabrica ceva sau ca Romania isi va reface flota pe banii celor care au lasat-o fara ea... De ce nu? Pai hai ca sa va zic ce am aflat. Cum m-am intors in tara si am aflat ca Geoana nu mai da aia 25 de mii de euro m-am dus repede la un var de-al meu care lucreaza la ghiseul cu fonduri m-UE! Bai vere da si tu niste fonduri ca uite mi-a dat Geoana teapa! Bai nu pot! De ce ma? Pai uite ca Romania a iesit pe 2009 cea mai ciorditoare tara de fonduri m-UE si acum nu se mai da asa la oricine! Pai si eu ce fac acum? Pai fa si tu un proiect si dupa aia vii la noi si daca e ok iti dam gologanii!
Am fugit repede la un arhitect sa-mi faca un proiect. Ala m-a intrebat cu cate etaje si eu i-am zis ca nu vreau bloc ci blog! Ala m-a dat afara pe usa si atunci m-am dus la o niste patroni ca sa ii intreb pe ei! Aia m-au pus la masa cu ei, mi-au dat sa beau, sa mananc si dupa aia mi-au zis asa: bai baiete tu nu poti sa accesezi fonduri... eventual poti accesa doar m-UE! Pentru fonduri trebuie sa fii puternic, sa ai planuri mari, sa ai proiecte beton, sa ai angajati, sa cunosti bine legislatia si, la sfarsit, sa sti cui sa dai atentiile! Le-am zis ca eu stiu doar cui sa dau atentiile la sfarsit: lu' var-miu care lucreaza la ghiseu'! Aia au zis ca stiu ei restul si ne-am hotarat sa facem o asociatie de destepti cu bani si cu relatii unde eu aveam doar relatiile! Zis si facut, s-a scris o hartie, am facut repede o sigla ca doar ma pricep, si la sfarsit s-a tras linie si s-a calculat ca vine cate 300 de lei de persoana! Bai fratilor nici nu am apucat sa semnez pe foaie ca nu mai era unul in sala! Au platit masa cate 500 de lei de caciula si au fugit toti! A mai ramas doar ospatarul care ma privea zambind! L-am intrebat de ce rade si mi-a explicat omu' ca in Romania nu vrea nimeni sa se asocieze sau sa imparta castigul. In Romania toti vor sa fie cel putin Donald Trump si eventual si nevasta sa fie de inchiriat! Decat sa castige 20 de miliarde de euro de la UE in 20 de milioane mai bine castiga 1 milion de lei de unul singur... Am inteles! Din cauza asta nu se iau bani moca de la UE dar in schimb se iau bani de la banci cu dobanda. Pentru ca in Romania, daca ai pe unu acolo sus, faci bani singur cat nu fac toti patronii fara pile politice impreuna! Si mai e si chestia ca dupa aia, cu toti banii aia merg la banca si directorul bancii ii saluta, ii asteapta cu bomboane si le da pix si calendar la sfarsitul anului! Asa, daca iei bani de la UE, cine mama naibii te baga in seama? Uite vine Revelionu' si toti europenii aia de au luat fonduri nu au primit nici macar o felicitare ceva! Si dupa aia sa ai o bricheta pe care scrie m-UE ce smecher esti?

0 comments:

Trimiteți un comentariu

puteti si sa injurati daca nu va suparati!