.

20 dec. 2010

Capsunarul si porcul

Ghita miroase bine, dar parca nu mai are gust

Trebuie sa va dau o veste naspa: Blockbuster, de unde imi luam eu filme ca sa ma uit, a dat faliment! Nu stiti cine e? Nu conteaza ca oricum nu discutam despre asta. Discutam despre porci.
Deci a venit si timpul sa-i luam gatul lu' Ghita! Nu e Ghita ala de care canta micuta Cleopatra Stratan, dar e Ghita ala de a grohait tot anul pana acum. Gata! E timpul sa-l transformam pe groh groh in carnati, toba, jumari, sarmale si alte chestii bune de ghiftuiala de Craciun si Revelion care, de multe ori la romani, duce pana la internarea in spital. Personal am asistat o singura data la taierea gatului la porc si vreau sa zic ca am fugit cu 600 km pe ora de la locul faptei... Nu suport frate sa-l aud pe ala cum urla ca din gura de sarpe... zici ca e copil mic asa tipa. Naspa! Dar am inteles ca nici nu prea mai e voie sa ii aplice lu' Ghita aceasta procedura. Mi se pare ca acum trebuie electrocutat sau impuscat in cap ca ultimu' talhar, desi singura lui vina este ca oamenilor le place carnea lui la gratar. Nu sunt vegetarian, nu intelegeti gresit, dar nu vreau sa mai asist in viata mea la asasinarea porcului pentru ca imi taie cheful de carne.
Lasand la o parte modalitatea prin care porcu' ajunge pe mesele pofticiosilor am constatat, la ultima degustare de carnati, ca porcul romanesc nu prea mai are gustul de porc romanesc de acum ceva vreme. Incep sa recunosc un fenomen cu care m-am obisnuit in ultimii 9 ani dar pe care nu-l sufar. Mai exact carnea are un miros de iti lasa gura apa sau ce vreti voi, dar nu are gust fratioare! Adica nu are gustul ala de carne de porc original, ala care te face sa bagi in tine pana la explozie. Va spuneam ca recunosc fenomenul si asta pentru ca in occidentul apropiat toate chestiile de haleala au un miros si o culoare de scoti si ultimul cent din buzunar, dar cand ajungi acasa si te pui ca omu' la masa constati ca halesti carton. In unele cazuri, cartonul are chiar un gust mai bun decat continutul. Problema e ca acolo stii ca porcul e facut pe banda, indopat cu prafuri care fac invidioasa pana si heroina. Nu stiu ce baga aia in prafurile alea de haleste porcu' ca ultimul dependent de etnobotanice. Prafuri se folosesc si pentru legume, si pentru fructe, si pentru gaini, si pentru pesti in ultimul timp. Pe scurt, e totul praf. Dar la Romania? Pai nu era porcu' animalu' omnivor national? Dupa mine, o imagine cu porcu' ar trebuie pusa pe steag in locul gaurii de la revolutia de stat. Sa puna acolo o sticla de tuica, un porc, niste sarmale si vreo 2 mici. Nu de alta, dar poate nu stiati ca Romania a intrat in Nato cu chestia asta... sau cel putin astea i-au facut pe generalii aia sa semneze tratatu'! Dar e problema acum, in zilele noastre. Nu mai are gust nici macar porcul ala crescut de crescator la el in curte. Eu am auzit niste zvonuri cum ca umbla unii pe la casa crescatorului si ii vantura pe sub nas tot felul de pliculete cu prafuri colorate pe care scrie "porcul dumneavoastra va creste intr-o zi cat porcii vecinilor in zece!". Si probabil ca omu' rezista tentatiei dar se pare ca nu rezista vecinii. Si uite asa se umple piata de porci frumosi si galben de grasi dar care au gust de cofrag de oua. Poate gresesc, poate nu mai stiu eu cum e carnea de porc adevarata desi am copilarit la bunica-mea care avea porci in curte in fiecare an... crescuti cu iarba, porumb, paine si resturi de mancare de la noi. Ma distram cand porcu lingea vafe sau halea ciocolata si o luam la fuga cand venea buna dupa mine cu matura pentru ca urla ala toata ziua dupa aia... cred ca ii placea nebunului si mai vroia :) Si imi amintesc foarte bine gustul la carnea de porc pentru ca il am in sange, asa cum probabil il au alti 20 si ceva de milioane de romani de pe Planeta. Dar se pare ca baietii de la Novartis si alte firme de rahat au invins si in Romania asa cum au invins si in alte parti. I-au prostit pe taranii care si asa erau destul de prosti ca o sa faca sute de porci la hectar cu un simplu plic de praf miraculos. Urmeaza morcovul, rosia, ardeiul gras, mararul, patrunjelul, fructele si pana la urma nici pestele nu va mai fi peste. Adica va arata ca un peste dar va avea gust de... porc probabil. Chiar asa! Bai nenorocitilor daca tot v-ati pus in cap sa ruinati si haleala in tara asta de ce nu o faceti intr-un mod distractiv? In Italia am halit marul-para! Nu radeti ca era si o gramada de bani! Faceti dreacu si voi un porc-vaca sau o gaina-peste de exemplu. Macar, daca tot nu au nici un gust, sa se distreze consumatoru' la masa.
P.S.: Desi am degustat niste carne de porc, pana in momentul de fata nu am gasit inca ceea ce caut. Imi doresc ca pana la sfarsitul anului sa gasesc o bucata de carne gustoasa asa cum stie subconstientu' meu. Am un pont si maine merg sa verific...

0 comments:

Trimiteți un comentariu

puteti si sa injurati daca nu va suparati!