.

16 dec. 2010

Capsunarul si fotbalul

Daca zic ca fotbalul romanesc din ziua de azi... e naspa?

Uite ca o zic. Acuma e naspa, inainte nu era asa. Cand mergeau Hagi&Co pe la mondiale si rupeau pe toata lumea era misto! Iesea omenirea pe strazi, se imbata de fericire... mai erau si aia care se imbatau de alcool. Era frumos. Ca sa nu mai vorbesc cand eram eu mic, cand juca Dinamo cu Steaua si era singurul meci netrucat pe vremea aia. Si ce sa mai vorbesc de pe vremea cand eu nu eram nascut si juca Rica Raducanu si Dobrin... ca nici eu nu stiu cum era decat de la televizor. In sfarsit! Frumos! Ba frate dar in ultimul timp nu prea mai ai ce vedea. Nu ma refer la meciul Napoli-Steaua ca oricum era de asteptat rezultatul. Pai fratele meu, cand Steaua lui Bumbescu vroia sa tina de rezultat pai tinea nene. Daca incercai sa treci de ala iti rupea picioarele... daca nu capu'! Si din surse neoficiale am auzit ca Bumbescu bea whisky cu vaza cand venea pe Litoral. Si ca el o trageau mai multi la masea dar a doua zi jucau de ziceai ca n-au baut nici macar apa. Repet, eu eram ciutan da ii auzeam pe astia mari de mergeau la meciuri. Si mergea lumea la meci. Nu stiu cat era un bilet dar cu tot Ceausescu si saracia romanilor se mergea la meci. Si nu mergea nimeni acolo sa faca scandal sau sa-si dea foc la masini! Mergea lumea sa vada meciul, sa bea o bere si sa mai injure ca si asa nu-l bunghia securistu' la gramada. Uite ca am deviat iar de la subiect si m-am intors in trecut. Pai daca prezentul e de rahat... ce sa vad frate? Steaua pe care o iubeam de copil care e condusa de Jiji si de oile lui? Cu jucatorii care abia daca reusesc sa alerge 50 de minute pe teren dar pe care Click si Cancan ii trage in poza in fiecare noapte prin baruri? Pe Dinamo cu Borcea (sau Shakira, ca nu am inteles exact cum il cheama) care danseaza tot meciul si dupa aia il doare inima ca a luat bataie? Pe Copos a carui echipa joaca doar ca sa le dea ala salariul? Pe Farul Constanta care, acu vreo cativa ani cand am calcat pe la stadion, a dat meciul lu' Steaua si galeria (care astazi injura ca nu da nimeni lovele la club) striga: La-ca-tus, La-ca-tus! Pai bai oamenilor... eu nu am auzit in viata mea sa dau bani la meci, in casa, si sa injur pe aia ai mei si sa il aplaud pe antrenorul echipei adverse... Eu il stiu pe Lacatus de multa vreme, de cand juca tenis de picior cu noi pe plaja! El nu ma stie pe mine pentru ca juca cu toti ciutanii care erau ca mine dar asta e alta problema! Sau, mai mult, sa merg la stadion, sa-l injur pe ala de la Farul, sa-l aplaud pe Lacatus si sa strig M-UE Di-na-mo???? Pai ce treaba are Dinamo la meciul dintre Farul si Steaua incheiat 0-4 unde pana si Banel a dat gol ca i-au lasat faristii timp de 89 de minute culoarul liber... Hai frate sa fim seriosi! Asta nu e fotbal! Asta e wrestling! Stiti ce e wrestlingu'? E sportul ala naspa la americani unde ala se face ca loveste si celalalt se face ca se da cu capu' de toti peretii de durere! Nici macar wrestling nu e fotbalul la romani ca aia sunt plini de lovele! In schimb astia sunt penibili.  Urziceni sau CFR-u au facut si ei 2 minute figura frumoasa si dupa aia si-au dat atatea autogoluri de nici daca ii plateau... ce sa mai vorbim ca e pierdere de timp! Nu mai stiu astia cum sa-i scoata pe jucatori din baruri si sa-i aduca la antrenamente. Pe teren fac ce vor muschii lor, iar discutiile cu arbitrii au devenit obligatorii pe teren. In curand o sa faca astia o repriza separata pentru asta. Toti se tavalesc pe jos la cea mai mica atingere, iar daca vad ca nu scoate ala galbenu' se ridica si pleaca. Si ce sa mai vorbesc de comentatorii sportivi! Deci mai bine vad meciul fara sonor decat sa-l aud pe ala cu Printu', Printisoru' si alte apelative din astea... ca sa nu mai vorbesc de saltimbancii aia care baga in direct: este clar un arbitraj impotriva lu' aia! Pai tu comentezi meciul sau faci analiza literara? Apuca-te frate de critica de film daca esti critic! Pai prosti aia ca nu te dau in judecata pentru comentariu' calomnios! Am inteles cu totii ca iti iei lovele de la clubul ala dar poate nu ne intereseaza!

In sfarsit... eu tin cu Juve! Da de mic tin! Din cauza ca aveam unu' in cartier poreclit Tardelli si mai era unu care avea un tricou' de-a lui Juve! Pai sa vezi la varsta aia un tricou asa frumos... Da, bine, stiu ca Juve a fost in Serie B pentru vrajeli cu Moggi si alte chestii. Bai hai sa va zic un secret! Eu nu sunt vreun fraier! Stiu foarte bine ca fotbalul care conteaza e la misto, ca pariaza toti si isi scot lovele la greu din vanzari de jucatori, iar de club nu le pasa daca merg pe locul... 25! Dar stiti care e faza? Cu toate ca stiu asta, dupa un meci de-a lui Juve, tot raman cu placuta impresie ca am vazut un meci de fotbal. Si ma bucur ca un copil mic daca bate si ma enervez ca naiba daca pierde! In ziua de astazi asta inseamna sa fii profesionist in fotbal: violeaza-ma, ia-mi si banii, da-mi si una in cap... dar, ca iubitor de fotbal ce sunt, sa plec si eu fericit frate dupa meci ca de aia am platit biletul sau am pierdut timpul la televizor!

0 comments:

Trimiteți un comentariu

puteti si sa injurati daca nu va suparati!