.

19 dec. 2010

Capsunarul si antichitatea

Si mie imi plac lucrurile vechi atat timp cat nu imi cad in cap

E misto sa vezi lucruri vechi. Desi nu sunt un fan al antichitatilor si nici al oraselor vechi e totusi emotionant sa vezi chestii care rezista de cine stie cand. Dar stiu ca e un sac de populatie care ar da lovele grele pentru a vizita biserici de 1000 de ani sau sa vada vreo oala de lut de pe timpul romanilor. Tocmai de aceea sunt de acord cu restaurarea si pastrarea vechiturilor chiar si in orasele mai moderne. Parisul mi s-a parut misto tocmai pentru chestia asta... stiu aia sa imbine. Au arhitecti care stiu meserie si poate din cauza asta le-a iesit. Turnul ala mi s-a parut o balarie dar o sa discutam altadata despre el. Desi sunt de acord cu ce v-am spus mai sus, nu sunt de acord atunci cand vechitura iti cade in cap. Am o experienta de trista amintire cu o bucata de bloc (nou de data asta) care a cazut la nici 2 metri de creierul meu... Pai daca nu am incredere in alea noi cum mama naibii sa am incredere intr-o cladire veche cine stie de cand. Pai bai fratele meu edil al orasului. Trimite si tu pe unu' care se ocupa cu panglicile sa puna o bucata in jurul cladirii din fotografie, sa nu treaca fraierii ca mine sa le cada bucati de tencuiala in cap. Scrie si tu pe o placa din aia mare ca e interzisa trecerea pe sub obiectiv pana cand acesta va fi restructurat. Sau darmat! Sau explodat! Faceti ce vreti cu cladirea din partea mea dar nu ma implicati nene pe mine. Sau daca nu e a statului cu atat mai bine! Amenzi frate la proprietar pana face implozie! Si nu ma luati cu vrajeala cu datul in judecata ca nu tine. Pai ma doare pe mine la paispe metri in spate... daca vine balconu' in capu' meu s-ar putea sa nu mai ajung pana la biroul avocatului. Hai sa fim seriosi. Faceti frate o lege ceva! Cine are vechitura in proprietate e obligat sa aiba grija ca aceasta sa nu cada in capul trecatorului... care este! Sau poate exista legea si nu stiu eu?


Am pus si poze din doua motive. Primul pentru ca obiectivu' e chiar misto si habar nu aveam ca a existat pe vremuri o franzelarie automata de lux! Chiar mi-a starnit curiozitatea si o sa caut pe google poate gasesc ce si cum faceau aia. Al doilea motiv e poate vede careva pozele, recunoaste inculpatul si pune si el o placa ceva unde scrie: Nu trece bai fraiere ca e posibil sa-ti cada in cap! Nu de alta dar nu cunosc pana acum pe nimeni care merge pe strada uitandu-se pe sus! Si mai e si chestia de rahat ca eu, automobilist fiind, merg foarte rar pe jos... bai frate si atunci e imposibil sa nu mi se intample ceva. Chiar am inceput sa ma intreb daca nu ar fi cazul sa nu mai cobor din masina... O sa ma mut in automobil. Asa pot trece pe langa cladirea cu pricina si, daca se intampla caderea in capul vreunui ghinionist, sa fac ceea ce face orice bun sofer din Romania: o sa scot capu' pe geam si o sa strig cat ma tine gura "bai pietoane n-ai citit pe blog ca e periculos sa treci pe acolo?". Ala o sa zica ceva, dar asa cum automobilistii stiu bine, odata inchis geamul nu prea se mai aude nimic de afara...

2 comentarii:

  1. chiar aseara ne-am uitat pe un site din Constanta, cu vederi reprezentative ale anilor 1900-1960, dar in fara de faptul ca se repeta de vreo douajdemii de ori Farul, Cazinoul si bulevardul Carol, despre cladirea asta din fotografie nu spune nimic; ma gandesc, totusi, ca pe vremea cand la restaurantul din Piata Ovidiu (parca Victoria se numea) se manca foarte bine, probabil ca franzelaria din fotografie avea rolul ei in alcatuirea meniurilor... sau poate nu! pacat, e ceva din istoricul orasului, care se pierde!

    RăspundețiȘtergere
  2. da... din pacate asteapta toti sa se darame vechiturile ca sa isi poata face kebabarie in locul lor. O sa vina turistii si o sa viziteze muzeul kebap-ului si strada Stefan cel... mic la 2 lei.

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!