.

10 dec. 2010

Capsunarul si Romarlanul

Specii de mult aparute si "care este" inca

Azi sunt nervos! Literar vorbind! Adica nu sparg pahare sau sticle in capul trecatorilor. Doar literar. Am umblat sa rezolv o problema asa cum umblati si voi sa va rezolvati personalele voastre. A trebuit sa ma duc si p-acolo si p-acolo... in sfarsit stiti despre ce este vorba ca banuiesc ca si voi umblati la fel. De diminetata am rezolvat o chestie super importanta, super repede! Atat de repede incat nu mi-a venit sa cred. Odata pentru chestia aia te tinea politia pe acolo ca ziceai ca te-au arestat si tu inca nu aflasei. De data asta rapid si, pot spune, chiar ieftin. Am fugit bucuros ca nu mi-a stricat nimeni dimineata spre urmatoarea rezolvare de problema personala.Aici s-a intamplat prima nenorocire: nu se poate! Am crezut ca o iau razna dar imediat aceeasi voce a revenit si m-a anuntat: nu se poate acum dar reveniti peste 2 ore si o sa fie totul gata! Am intrat imediat la banuieli si am intrebat: cat costa, nu va suparati? E gratis, a raspuns vocea care a inceput instantaneu sa-mi produca oarece placere. Bucuros ca copiii cand sunt mici am sters-o cu viteza regulamentara de 50 de km/h spre rezolvarea la alta chestie. Sa i-o trag lu Murphy ca nu stiu de unde dreacu le stia el pe toate. Zicea ala odata: daca toate lucrurile merg bine inseamna ca in curand ceva va merge rau! Nu stiu daca e exprimarea exacta da asta e. La capsuni culegi frate nu studiezi matematica sau alte chestii. Bai nene! Dupa doua chestii de stat, pline de bugetari fara 25%, sa mi se intample tocmai la o firma cu patron? Pai cum mama masii bai nene? Pai nu era privatizarea calea spre bunastarea Romaniei? S-a schimbat ceva de cand am plecat eu? Pai nu de aia a privatizat Basescu toata flota? Ca sa mearga economia de piata? Pai exact cum a functionat privatizarea flotei asa functioneaza si privatizatii in Romania. Si aici intram pe teritoriul Romarlaniei. Sediu frumos, curat, liniste, in sfarsit... totul ok! Ma duc la intrebator (ghiseu din ala unde pui intrebari) si zic ca am problema asta personala. Ba frate cand am vazut fata la raspunzatoare, nervii mei deja incepeau sa urce rapid spre cap. Stiti fetele alea care stau cu gura suie crezand ca de fapt ele au o fata smechera? Alea de zici ca le-a dat unu un pumn in bot si le-a ramas gura nasoala. Asa era si ciutanca asta. Ma ia prima data cu "da pentru ce?". Unul dintre nervi iesise deja pe un ochi. Ii raspund cu amabilitate fortata ca "pentru asta si asta". Ca si cum nu era destul de stramba gura lu' aia se stramba si mai mult si graieste: "pai mergi la stat!". Cuuuumm? La stat? Deci fata mea ori esti proasta ori esti cu capu' (adica tot aia). Pai bai nebunilor! Bai privatizatilor! Treziti-va bai! Cum frate sa o angajezi pe una la o firma particulara care trimite oamenii la mocangeala statului. Sunteti nebuni cu totii? Pai daca am venit la particular inseamna ca am lovele de dat, iar tu trebuie sa te faci covor rosu si sa imi iei mai mult decat aveam de gand sa cheltui. Am zis ca poate nu a inteles si i-am explicat ca eu cu statul roman am o problema de trefla si in chestia asta nu vreau sa apelez la el. Stramba a dat ochii peste cap si la final m-a intrebat intr-o romarlaneasca perfecta: "CUM TE CHEAMA?". Pai tu-ti gatii matii de ciutanca cordita, angajata la particular si cu gura stramba! Pai tu vorbesti cu mine, client la o firma particulara, ca cu corditii aia de seama ta? Pai am cules capsuni impreuna sau cum? Pai dupa 2 bugetari care vorbesc cu mine cu "dumneavoastra", desi eu nu ii inghit, tocmai tu, particular, pe care eu te stimez si te respect, vorbesti cu mine ca cu ma-ta si ca cu tac-tu? Sau poate nici cu aia nu vorbesti asa? Am schimbat imediat tonul la voce ca sa inteleaga ca am mai mult par la cur decat ea si dupa ce a inteles, am auzit un "veniti dupa mine"... dar era deja prea tarziu. Am rezolvat-o pana la urma, dar mi-a ramas un gust de rahat! Nu ca as fi mancat, dar ca sa vezi dupa 9 ani, ca sectorul privatizat e mai de rahat decat ala bugetar inseamna ca e naspa. La stat nu am pretentia sa se poarte frumos cu mine pentru ca ala iti ia nu iti cere. Dar la particular, faptul ca eu am placerea sa las un leu la firma ta si nu merg la altu', ar trebuie sa conteze un pic pentru el. Dupa aia poti sa ma injuri, nu ma intereseaza... dar ideea e ca daca tot ma violezi macar sa plec satisfacut!
P.S.: Si pentru tine fata cu gura suie! In primul rand nu mai sta cu gura aia stramba pentru ca mama ta te-a facut frumoasa si e pacat de munca ei, iar in al doilea rand, daca vrei sa ma descalti, mai intai imi spui frumos "descaltati-va va rog frumos" si dupa aia iti garantez ca iti zic eu sa ne tragem de sireturi... nu de alta dar la toti le spun sa nu ma ia pe mine cu formule de politete ca nu sunt inca batran... Stai usor... La toti le zic, dar dupa ce trece macar un minut doua, sa ne cunoastem si noi mai intai ce dracu'!

2 comentarii:

puteti si sa injurati daca nu va suparati!