.

12 nov. 2010

Capsunarul si finantele

Basel III nu inseamna Basescu al III-lea...

Navigam pe net ca nu aveam ce face... Cand, deodata, hop imi sare in ochi o stire foarte interesanta despre Basel III. Ba zic fii atent ca astia l-au facut rege pe Basescu si io nu stiam. Stirea era in engleza si pe aceeasi pagina mai era si una cu Regina englezilor deci am zis ca e clar: Basescu a fost intronat si eu am aflat ultimul! Asta e, daca pleci din Romania nu mai esti la curent cu toate alea.
Am copy repede articolul si i-am dat paste pe Google Translate. Bai fratilor m-am linistit cand am vazut ca nu era vorba de Basescu dar despre o reforma pe care vor sa o faca smecherii astia mari (27 guvernatori de banci nationale mai putin Isarescu) pentru a face bancile mai puternice. Cica i-a afectat criza si acuma vor sa ia o masura ca sa nu se mai intample. Masura e simpla: bancile trebuie sa puna deoparte un capital pentru orice eventualitate. Bancile au sarit in sus si au spus ca ele oricum aveau bani pusi deoparte cu Basel II dar se pare ca nu e deajuns si mai trebuie. Trebuie mai multi cu 2% initial si inca 3% mai incolo. Si mi se pare si normal pentru ca Basel III e mai mare decat II.
Cum doar ce v-am povestit, bancile comerciale au sarit in sus! Ba ca nu e corect, ba ca norma ii constrange sa mareasca capitalul, ba ca asta duce la blocarea sistemului de creditare si ca, pentru multe banci, ar insemna chiar faliment. Smecherii (27 guvernatori de banci nationale mai putin Isarescu) i-au lasat pe astia sa planga si acuma merg mai departe... La G20, care e astazi la Seul, cica o sa discute si despre asta. Ba mai mult vor sa impuna si controlul mai strict asupra marilor banci care plimba sacii cu lovele la nivel mondial...
Ba fratilor am zis la urma urmei ce ma intereseaza pe mine. Asa o fi cu economia asta de piata. Doar ca, navigand mai departe pe internet, am gasit un articol pe www.ilsole24ore.it!!! Astia, la randul lor, au citit pe Financial Times ca regula asta nu va fi aplicata decat la bancile mai fraiere. Adica smecherii (v-am spus de doua ori cine sunt) si-au dat seama ca exista posibilitatea ca bancile sa nu aiba banii aia de pus deoparte si sa se duca in cap. Asa ca au facut o lista de subsmecheri. Adica o serie de banci care sa nu cumva sa falimenteze din cauza lui Basel III (cu alte cuvinte pot nici sa nu respecte acordul) pentru ca sunt prea cunoscute pe Dorobanti. Lista ar fi cam asa:
Bank of America-Merrill Lynch, Citigroup, Goldman Sachs, JPMorgan Chase, Morgan Stanley, Barclays, Hsbc, Royal Bank of Scotland, Standard Chartered), Rbc), Santander, Bbva), Bbp Paribas, Société Générale, UniCredit, Intesa Sanpaolo, IngBank, Credit Suisse, Ubs.
Cica la sfarsit au bagat si Mizuho, SumitomoMitsui Financial Groupe si Mitsubishi UFJ Financial Group carora ieri, la bursa, le-au crescut actiunile din senin cu 5,9%, 5,1% si respectiv 4,5%. Mie nu mi se pare mult dar un vecin care are taraba mi-a zis ca e foarte bine. Si din cate li se pare la aia de la New York Times lista o sa cuprinda sigur si niste subsmecheri de prin China. Oricum astia sunt ieftini nu-i problema...
Bineinteles ca seful smecherilor care este el Financial Stability Board a dezmintit si pe Financial Times (apropo am incercat sa vad articolul la ei pe site si dadea ca nu poate fi citit in acest moment) si pe Sole24 si o sa ma dezminta si pe mine chiar daca eu nu am nici o vina. Eu zic doar ca, daca lista e adevarata, e nasol, pentru ca apar si numele alora din cauza carora astazi suntem in criza de malai.
Am terminat de navigat. Trist pentru ceea ce am aflat despre asa zisa economie de piata dar bucuros pentru ca Basel III nu inseamna in nici un caz Basescu al III-lea...

Un comentariu:

  1. De ultima ora!!!! Basilea III a fost adoptat din pdvd politic... dar la capitolul garantii in lovele Franta si Germania au zis ntz...

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!