.

6 mar. 2012

Căpşunarul şi ziarele online

Oare citesc bine pe online?

Eu vă arăt doar cum citesc, după care vreau să-mi spuneţi voi dacă fac bine! Că de mai dedemult mă tot întreb eu dacă fac bine, dacă aşa se face şi alte probleme de genul ăsta. Că poate greşesc cu ceva, dar dacă nimeni nu spune nimic...

Deci, mai întâi citesc "Nebunia eolienelor, aproape de apogeu" din Adevărul. Aici aflu că "Transelectrica, operatorul de transport şi sistem, a emis avize şi a semnat contracte de racord la reţea pentru proiecte care însumează 16.400 de MW" în condiţiile în care "Reţeaua nu poate prelua mai mult de 2.000 MW"!!!

Cum eu sunt comentator profesionist trebuie să le comentez celor de la Adevărul aşa că merg să mă informez! Că eu nu ştiu de ce au semnat pe 16.400 când ei nu pot decât 2.000, dar pe Naturenergy scrie aşa: "Producătorii de energie electrică (...) vor beneficia de o schemă de susţinere prin certificate verzi, conform unei hotărâri adoptate în şedinţa de miercuri a Executivului. Schema de susţinere prin certificate verzi se aplică pentru următoarele surse de energie regenerabilă: energie hidro (...), energie eoliană, solară, geotermală, biomasă, biogaz, gaz de fermentare a deşeurilor (gaz de depozit), gaz de fermentare a nămolurilor din instalaţiile de epurare a apelor uzate."

Mă grăbesc să le răspund celor de la Adevărul, când, ce să vezi? Pe Tuttogratis găsesc următoarele: "De la gestionarea ilegală a deşeurilor la economie verde e doar un pas. Vântul place mafiei, care, de o bună bucată de vreme, a pus mâna pe noua afacere a parcurilor eoliene. Confirmarea vine în urma recentului sechestru de 1,5 miliarde euro pus pe averea afaceristului Vito Nicastri, faimos pentru realizarea a numeroase parcuri eoliene în Sicilia şi în alte regiuni din sudul Italiei, dar şi pentru faptul că este cunoscut ca fiind unul dintre oamenii la-naintare al noului "capo di tutti capi", boss-ul mafiot Matteo Messina Denaro. Societatea lui Nicastri făcea parte dintr-un mecanism realizat pentru a pune mâna pe contribuţiile pe care statul le acordă investiţiilor în energia verde. Este preocupantă pentru forţele de ordine viteza cu care mafia a reuşit să ocupe o poziţie dominantă în sectorul energiilor neconvenţionale. Această viteză de reacţie s-a mai întâlnit cu 30 de ani în urmă, atunci când mafia a pus mâna pe majoritatea afacerilor cu ciment, clanurile investind în cariere şi instalaţii de producţie".

Să-mi trag una! Hai, băh, că nu mai trebuie să-mi spuneţi nimic că mi-am dat seama: nu ştiu să citesc presa online. Păi ăsta ultimul, Tuttogratis, e din Italia nu e din România! Ce treabă să aibă România şi eolienele de la noi cu mafia şi alte din astea de la italieni?! Habar nu am să citesc ceva pe net... Dar asta e, am rămas cu defect după 8 ani şi ceva de stat pe acolo în sensul că citesc în italiană şi mi se pare că e româneşte! Adevărul e că se aseamănă mult, nu credeţi?

Vreau şi eu un certificat verde pentru asta!

Un comentariu:

  1. Wow!
    Inseamna ca am ramas departe???
    CONCLUZIA MEA E UNAAAA BUNA...
    Suntem decalati de restul...
    Iar pana si stirile sunt in urma...

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!