12 mar. 2012

Căpșunarul și parcarea

Eu cred că e cineva acolo, înăuntru...


Astăzi vreau să vă explic în legătură cu tehnologiile care-l asistă pe șofer, tehnologii existente la noile modele Ford (au pe mai multe, nu numai pe Focus). Ele, tehnologiile, sunt mai multe, dar cea mai publicizată este aia cu asistenţa activă la parcare. Practic, mașina face o parcare laterală de toată frumusețea, într-un spațiu de doar 1,2 ori lungimea autoturismului (conform publicităților). În plus, mașina mai este dotată și de sistem de avertizare şi asistenţă la păstrarea benzii de circulaţie, sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie, asistenţă la pornirea în rampă etc. Super! Trebuie să recunoaștem că tehnologia avansată din zilele noastre ne dă pe spate fraților! Jos pălăria pentru aceste sisteme și pentru cei care le-au inventat. Felicitările mele!

Acum, evident că am o întrebare pentru cei care vor intra, sau au intrat deja în posesia unui astfel de autoturism, dotat cu absolut toate sistemele enumerate mai sus: vouă cine v-a dat carnet? Ce căutați voi la volanul unei mașini? Ce vă trebuie vouă șofat? Ce mama dracu' cauți pe stradă când tu nu ai habar să ții banda sau habar nu ai de semne de circulație?! Auziți voi, sistem de recunoaștere a semnelor de circulație! Eu, dacă eram gabor (bine că nu sunt, dreacu') stăteam în față la Ford nene. Cum venea unu'/una din ăsta/asta să cumpere o astfel de mașină, pac, îl/o opream. Vă dați seama că îl/o ardeam instantaneu. "Bună ziua stimate conducător/toare auto. Știți de ce v-am oprit, nu? Pentru faptul că ați intrat în mașină pe portiera din dreapta, când, se știe, în România se intră pe cea din stânga! 200 de lei amendă și asta, așa, pentru că e prima dată, că altfel...". Eu așa făceam!

Auzi tu, nene, sistem de recunoaștere a semnelor de circulație... Păi acum vă dați și voi seama de ce intră toți imbecilii cu 70 la oră în sensurile alea giratorii! Cum nu au încă Ford (sau altceva, că o să scoată toți rahaturi din astea) din ăsta cu sisteme de recunoaștere a semnelor de circulație, de unde vreți să aibă ei habar ce înseamnă triunghiul ăla alb, cu margini roșii și cu vârful în jos. Exact ca imbecilul de pe Soveja, care m-a întrebat "Da' de ce să-ți dau prioritate? Că ești tu șmecher?!". Da fraților, exact așa m-a întrebat. Dacă nu mă credeți mergeți la sensul ăla giratoriu de pe Soveja, ăla pe care l-au făcut la intersecția Soveja cu Primăverii, sau la ăla de la Dobrogea, de pe Lăpușneanu cu Vlaicu. Să vedeți cum intră idioții în sens fără nici măcar să ridice piciorul de pe accelerație, nu mai vorbim de călcat frâna, reducerea vitezei până la limita evitării oricărui...

Dar e ok, nu trebuie să mă băgați în seamă. E doar unul dintre alte modele occidentale de rahat care trebuie urmat. Normal că nu se poate lua nimic bun de la ăia ci doar idioțeniile. Și la ăia îți iei carnet doar dacă tocești la sală. Traseul îl dai cu unul care nici nu te bagă în seamă. Cât timp ai plătit poți să te duci dracu' să te omori și tu și poate mai iei vreo câțiva cu tine. Fac traseul prin parcare pe la Mall-uri și după aia îi vezi cu 170 pe autostradă: paaaaac, în guard-rail sau pe sub un camion. "Era un om bun!" citești a doua zi în ziar, "Era un om bun! Și mașina era nouă, un Ford! Da, era un Ford din acela cu sistem de avertizare şi asistenţă la păstrarea benzii de circulaţie, sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie..." 

P.S.1: Dacă nu aveți bani să vă cumpărați ultimul model de mașină cu sistem de parcare și alte idioțenii din astea vă dau eu numărul unui instructor bun, unul care vă garantează că atunci când ați luat carnetul știți și să faceți o parcare laterală și ce înseamnă semnele de circulație și chiar, spre surprinderea unora, să păstrați banda de circulație aia a voastră: nea' Sandu, instructor auto, autorizat Constanta (categoriile B, C, D, E). Telefon: 0769828525, 0723428440.