.

28 mar. 2012

Căpșunarul și inteligenții

O să răman singurul...

Pleacă toți deștepții în Germania! Toți! Dar nu doar din România, de peste tot! Un reprezentant al Camerei de Comert nemțești a făcut următoarea declarație în cadrul unei vizite în Spania, adresându-se unor tineri studenți: "Să învățați germana nu este atât de greu precum pare la prima vedere! Învățați-o și veniți să munciți în Germania! Vă putem oferi salarii bune, formare profesională în cadrul firmelor și un loc sigur de muncă". Inutil să vă mai povestesc ce a declanșat o invitație similară făcută de către reprezentanții unui mic oraș din țara lui madam Merkel: sute de mii de milioane de depuneri de CV!

Între noi fie vorba mi se pare și normal ca nemțălăii să speculeze situația. Schema e simplă: tu faci pe banii tăi, sau ai statului tău, 5-6 ani de facultate după care pleci în Germania. Evident că nu poți să stai pe 300 de euro în România sau pe 1000 în Spania sau Italia, așa că te duci la nemți de pe la 2000-2500 în sus. Cunosc cazuri, în special de italieni din Sud, acolo unde promovabilitatea era de 99,99% în rândul studenților (unul mai genial ca altul, nu-i așa?). În Nord era mai greu, doar vreo 10% reușind să termine facultatea (dar asta nu însemna că le dădea cineva mai mult de 1000 de euro pe lună în Italia!). Cea mai de rahat situație am auzit-o la radio și zicea cam așa: o tânără italiancă din Roma (Forza Juve per sempre!) s-a dus să se angajeze și ea ca tânăra. Doar că, atunci când a ajuns la intrerviu a primit o lovitură direct în ouă (bine, ea nu avea ouă, dar ca să vă imaginați voi cam cum s-a simțit). Cretinii ăia care angajau i-au spus că bravo ei, fată deșteaptă, doar că, dacă vrea să-și găsească un loc de muncă, să mai taie măcar o facultate si un master din CV. Pentru că, săraca fată, avea 3 facultăți și 2 masterate și a crezut că e bine să scrie în CV că le are! Eh, n-a fost bine!

Probabil că nemții au ascultat și ei emisiunea aia de radio și au zis că e păcat de oameni din ăștia, nu-i așa?! Acum eu nu zic să nu plece lumea în Germania și chiar dacă zic voi nu trebuie să vă luați după mine. Învățați, învățați limba și mergeți acolo. Berea e bună, au cârnați, au și ei internet... e bine! Hai băh că recunosc. Intenționat am scris chestia asta. V-ați prins, nu-i așa? Normal că v-ați prins, că de aia sunteți băieți și fete deștepți. Data viitoare o să-mi ascund mai bine intențiile... Hai, plecați în Germania ca să rămân eu singur cel mai deștept din țară! Și după aia o să-i văd eu pe ăștia când o să ajungă la... mintea mea! Parcă aud deja cum sună telefoanele: "Alo, domnul Căpșunarul? Bună ziua, de la Ministerul de Interne suntem. Am dori să ne ajutați cu următoarea problemă: care Logan să-l achiziționăm, cel de 45.000 de euro fără aer condiționat, sau pe cel de 89.000 cu?". Și parcă mă văd cum le răspund pe loc, la telefon, fără să mă ridic măcar din fotoliu: "Du-te, băh, în pizda mă-tii!"

0 comments:

Trimiteți un comentariu

puteti si sa injurati daca nu va suparati!