25 sept. 2011

Capsunarul si Pizzeria Sabroso

Scrisoare deschisa catre Costel
Draga Costel,
Suntem aia 10 de aseara care am halit la Sabroso ce ne-ai adus tu la masa. Sa nu intelegi gresit! Nu suntem aia 12 (din care 6 italieni) care au plecat pentru ca erau satui de tine si de faptul ca n-au halit nimic nici macar dupa 1 ora de asteptare si dupa cel putin 3 vizite la bucatarie! Suntem aia 10! Noi plecat-am 10 din Friend's pentru ca acolo nu are haleala. Daca Friend's ar avea ceva de haleala, ar aduce din nou suc de rosii din ala bun si ar baga un ventilator pentru scos fumu' de tigara, noi nu te-am mai deranja! Noi te-am deranjat doar pentru ca fetele au vrut neaparat midii pane si alea de La Scoica sunt naspa. Oricum, faptul ca eu am acceptat sa vin la tine ar trebui sa fie un moment important pentru tine si asta pentru ca parerea mea despre pizzerii de genul Sabroso sau San Marco e cam naspa. Dar sa lasam la o parte faptul ca singurul loc din Constanta laudat de un italian D.O.C. e La Fat... Am zis ca lasam la o parte! Ok!
Deci bah Costele, o sa-ti povestesc eu asa, in scrisoarea asta deschisa, cam ce credem noi 10 despre tine si despre unde lucrezi. In primul rand, esti varza ca aspect prietene! Nu ai tinuta aia de ospatar care te face sa-i lasi ciubuc! Si banuiesc ca traiesti din ciubuc ca nu cred ca iei cine stie ce. Adica salariu nu e cine stie ce in Romania asa ca nu cred ca Sabroso face vreo exceptie de la regula. Ti-am cerut doua sticle de vin demidulce cu 3 pahare, apa minerala si o Cola cu gheata. Ai venit cu 4 pahare (nu-i problema), cu o sticla de vin demisec (aici e problema) si fara Cola! Te-ai intors cu alta sticla de vin si cu trei sticle mici de apa minerala. Desi baietii ti-au zis sa nu deschizi apa tu le-ai deschis pe toate trei asa ca aia, la a doua sticla, au baut apa chioara ca nu mai avea acid. Te-am intrebat de Cola si mi-ai zis ca o sa vina! Ai venit cu Cola, dar fara gheata! Mi-ai zis ca o sa vina si gheata! In concluzie, pentru doua sticle de vin, 3 pahare, apa minerala si o Cola cu gheata am asteptat pana ai facut tu 3 drumuri. Ok. Aia de la masa vecina (aia cu 12 dintre care 6 italieni) deja turbau si unul dintre ei facea primul drum la bucatarie. Evident ca nu aveai cum sa te ocupi de ei cand tu mai aveai de facut inca un drum pentru noi. Ai trecut la fete si la midiile lor dupa ce te-ai certat cu var-miu pe care-l tineam noi de mana sa nu-ti arda una-n cap avand in vedere ca el incepuse sa bea inca de la Lake View! Adica inainte de a merge la Friend's! Fetele ti-au zis simplu ca vor un souvlaki si doua portii de midii pane CU CARTOFI. Nevasta-mea ti-a zis ca vrea fara paine! E greu? Se pare ca pentru tine da! Si asta pentru ca ai adus doua portii de midii pane dintre care UNA FARA CARTOFI! Dar nu lu' nevasta-mea care ti-a zis fara paine! Nu! Ai adus midii fara cartofi lu' nevasta lu var-miu care deja voia sa sara peste masa! A zis ca el munceste in pulii lui pentru bani si pentru un moment chiar am vrut sa-l las sa-ti ia scalpul. I-am zis ca daca gaseste pe nota o portie de cartofi in plus iti luam scalpul amandoi. Souvlaki nu l-ai adus decat dupa ce fetele ti-au mai zis de 15 ori. Te-au intrebat daca nu cumva ai uitat si ai zis ca nu! Ce nu stii tu e ca de noi se ocupa deja ajutorul de ospatar, o gagica pe care baietii de la masa o cunosteau! Ea ne-a spus ca in realitate ai facut comanda de souvlaki in bucatarie cu doua minute in urma. Deci esti si mincinos fraier! La a patra fata de la noi de la masa i-a pierit pofta de haleala cand a vazut de ce esti in stare. Stii cum e, omul nehotarat e pe jumatate pierdut... Daca mai faci si tampenii e 100%. Intre timp aia de la masa de 12 (dintre care 6 italieni) erau negri cu toate ca atunci cand s-au pus la masa era toti albi! Deja stiam ca voi scrie despre tine si am intrebat un ospatar cum te cheama! Mi-a zis Costel si l-a bufnit rasul... Iti garantez ca numele de Costel nu provoaca rasul, deci nu mai ramai decat tu...
La sfarsit ai adus si souvlaki, dar ce nu ai tu habar e ca noi am rugat-o pe fata care se ocupa de noi sa se ocupe si de souvlaki de care ziceai tu ca n-ai uitat. La final am respirat usurati cand am vazut ca am scapat de tine. In realitate ne-au salvat aia 12 (dintre care 6 italieni) care s-au ridicat de la masa si au plecat, satui ca nu le-ai adus nici macar o grisina cu care sa-si astampere foamea. Probabil ca, dupa o ora de nestiut nimic despre comanda lor, aia s-au saturat de tine si au plecat! M-as bucura sa cred ca la ora asta ai platit deja comanda care intre timp era gata, dar care a intarziat pentru ca ai comandat-o in bucatarie exact cum ai procedat cu souvlaki nostru. La sfarsit am plecat si noi si, spre deosebire de ce stii tu, am lasat si ciubuc... dar nu tie evident! I-am lasat salvatoarei noastre, fata fara de care ramaneam si noi ca aia 12 (dintre care 6 italieni) cu buza umflata. Si poate pentru tine nu inseamna nimic ca 6 italieni au venit sa haleasca la Sabroso, dar pentru unu' ca mine, care considera ca haleala italiana facuta in Romania e naspa (mai putin exceptii de genul La Fattoria) a fost interesant sa vad ca exista italieni care apreciaza mancarea lor facuta de voi!
Acuma ce sa zic, eu sunt sigur ca nu e vina ta... Ca doar nu te-ai angajat singur acolo. Banuiesc ca si salariul e super mic ca doar asa e modelul in Romania. Doar ca, vezi tu, mesele de langa noi, alea de care nu te ocupai tu, erau toate ok! Lumea isi primise comanda, halise, bauturise si mancase si desert. In schimb noi si aia 12 a trebuit sa te suportam pe tine! Adica noi, ca aia 12 pana la urma nu te-au mai suportat. Cu toate astea o sa le mai dau o sansa la astia de la Sabroso si o sa merg si altadata sa halesc acolo mai ales ca fetele zic ca fac midii pane bune! Dar, sa moara toti aia 12 (dintre care 6 italieni) de la masa de langa, daca te mai vad p'acolo ma duc in pulii mei pe Tomis si-mi trag o shwaorma mare de ma satur mai ceva decat de tine!
Nu mai comment nimic...