.

30 mar. 2013

E momentul...

Poate prindem și noi altceva

Am văzut un documentar pe History despre noi, despre civilizația asta, sau cum s-o numi ea. Spunea un nene că trăim exact ca oamenii peșterilor, doar că avem telefoane mobile, avem mașini, avem computere... Suntem ultima versiune a unui soft încărcat pe un hard vechi de 50000 de ani, cam așa ceva spunea nenea ăla. Eu îi dau dreptate, pe bune, dacă stăm să ne gândim puțin cam așa e.


Dacă ne uităm cu atenție la imaginile de mai sus putem spune chiar că oamenii peșterilor erau mai talentați decât noi, dar nu mai am chef acum să mă iau de ăștia care mâzgălesc pereții aiurea prin oraș... am chef să fiu mai serios în seara asta.

Să discutăm un pic despre bănci. Să vedem dacă suntem mai moderni la capitolul ăsta decât ăștia care desenează pe pereți. Prima bancă modernă se spune că a fost Casa di San Giorgio, înființată la Genova în 1408. Știți ce dobândă avea pe vremea aia? 7%! Hai să ne uităm puțin pe ce dobânzi se merge în ziua de azi, când suntem moderni. Iau la întâmplare, dau și eu pe Google ca tot omu': iaute, CEC Bank, credit imobiliar în lei 9,99%, în euro 7,14. Hai că la euro e aproape, stăm bine, suntem ca italienii în 1408. Ia să mai vedem, auto: lei 12,44%, valută 11,60%! Hopaa, deja ne costă software-ul ăsta nou încărcat pe hardul ăla din 1408!!! Vreți să fiți și mai moderni, mai de 2013, mai de secolul 25? Ok, carte de credit: lei 23,72%! Băh, parcă era mai bine în 1408, nu credeți?!

Hai, că am zis că vorbim serios și iar am dat-o în miștocăreală. Eu tot sper, nu vreau să mă gândesc că sunt generație de sacrificiu, m-am săturat să tot aud de generația asta de sacrificiu. Nu de alta, dar și ăia de 50 de ani se plâng că au fost generație de sacrificiu și ăia de 80 de ani tot la fel. Am impresia că de la 1408 încoace toți au făcut parte din generații de sacrificiu, dă-o dreacu de treabă. Nu știu, să se facă ceva, poate Cipru e un început, poate se termină dreacu cu banii ăștia și terminăm cu desenatul pe pereți, că m-am săturat...

4 comentarii:

  1. Eu stiam ca Templierii au fost primii bancheri ai Europei si nu numai cu ceva sute de ani inainte ! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este vorba despre prima bancă cu o structură cu adevărat modernă. Casa di San Giorgio a fost prima care a avut un sediu, angajați, directori, pulii mei. și, poate cel mai important lucru, nu aparținea unei familii! avea acționari (ca să-i numim așa), un soi de CA, un fel de manageri etc... cel puțin așa spun ăștia, dacă mă mint ei te mint și eu

      Ștergere
  2. Dap, confirm cele spuse de Capsunar. Din informatiile mele si cultura, tot a mea, din generala stiu aceleasi lucruri. :)
    Si totusi, modernismul este costisitor.

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!