.

1 sept. 2012

Interviu online 100%

10, 11... 12 întrebări și răspunsuri cu Dragoș Anastasiu

Poate v-ați plictisit de interviurile mele cu mine însumi sau cu personaje mai mult sau mai puțin imaginare. Așa că am decis să fac un interviu cu o persoană mai mult decât reală și foarte cunoscută: Dragoș Anastasiu! Ce, n-ați auzit de Dragoș Anastasiu? Foarte bine... De Eurolines ați auzit? Eh, tot Dragoș Anastasiu e și Eurolines! Nu știți nici de Eurolines? De TUI ați auzit, de Arena Leilor ați auzit? Exact, Dragoș Anastasiu e și aici! Dacă n-ați auzit nimic înseamnă că trebuie să mergeți la un medic să vă controleze la urechi! Ah, aveți nevoie de un medic? Bun, pentru că Dragoș Anastasiu e de profesie medic...

Căpșunarul: Ce a vrut să însemne zvonul apărut în unele ziare online conform căruia TUI vrea să plece din România?
Dragoș Anastasiu: În primul rând că titlul a fost greșit. TUI nu pleacă sub nici o form
ă din România, dimpotrivă, e în plină expansiune, deschide o agenție de turism după alta, în toate centrele comerciale din România (Mall-uri). Autorul se referea la aducerea nemților în România, dar și aici a fost o confuzie: TUI aduce mulți străini în România prin diferite canale: croaziere, portaluri on-line și, printre altele, și prin catalogul TUI Germania. Ideea era că este posibil ca pentru prima dată, după trei ani, România să nu mai aibă o pagină de catalog la TUI Germania. Dar asta nu inseamnă că nu va continua sa aducă pe alte canale turiști spre România


Căpșunarul: Mai este Dragoș Anastasiu cel mai râvnit burlac din România sau stă deja cineva pe scaunul din dreapta? 

Dragoș Anastasiu: Cu siguranță nu este cel mai râvnit burlac din România pentru că nu este asaltat. Dar tot burlac este!
 

Căpșunarul: Se vorbește mult despre calitatea serviciilor în turism, dar merită turistul român să fie respectat în România? 
Dragoș Anastasiu: Obligatoriu trebuie să fie respectat. La fel cum este respectat în Turcia sau Grecia. Este un paradox: când românii pleacă în străinătate au așteptări mari și sunt repede dezamăgiți când ceva nu este în regulă, numărându-se printre cei mai “reclamagii“ turiști europeni. În schimb la ei acasă sunt foarte răbdători, probabil pentru că așteptările sunt mici. Ar trebui să se supere mai des când ceva nu este ok, sa protesteze mai vehement la ei acasă pentru ca serviciile să se îmbunătățească mai repede și la noi în țară. 

Căpșunarul: Cum e să treci de la medicină la turism? Nu era mai bine cu șpăguța, cu pachețelul de cafea, sau în Germania nu dau ăia șpagă la doctor?
Dragoș Anastasiu: Hi, hi ! Ce șpagă să fie la nemți? Au ei un cuvânt pentru asta în dicționar, dar nu se practică la nivel de zeci sau sute de euro. Primeam flori sau câte o sticlă de bautură (eu care nu pun gura pe alcool, vă dați seama ce bucuros eram). Niciodată când faci o schimbare radicală în viață nu este simplu, iar când mai schimbi și țara (a doua oară) e cu atât mai complicat. Dar când ești tânăr și ai o doză de nebunie și nimeni din jur nu are curaj să-ți spună că ai luat-o razna, faci schimbarea. Și e bine că am făcut-o, nu am ce să regret!
 

Căpșunarul: Mai există un autocar Eurolines cu amortizoare întregi? Că văd că nici pe autostradă nu lipsesc gropile la noi!
Dragoș Anastasiu: Mai sunt, la prima cursă după ce ies din fabrică! Acum serios vorbind, s-au făcut progrese în ultimii ani, fără îndoială. Am ajuns să ne bucurăm când străzile au gropi mici. Noi ca transportatori ar trebui sa primim despăgubiri cam ca revoluționarii pentru cât am îndurat în țara asta din punct de vedere al drumurilor și pentru cât am cheltuit pe reclamații și motorină (mergând atât de încet prin țară).
 

Căpșunarul: Eu m-am întors din Italia după 8 ani. Am făcut bine? Lumea zice că unul care a plecat trebuie să facă orice numai să nu se-ntoarcă în România! 
Dragoș Anastasiu: Eu nu cred asta. Fiecare trebuie să facă ce simte și să stea unde se simte mai acasă. Când ești născut și ai trăit niște ani buni (la mine au fost 18) în România ești român și te simți cel mai bine la tine acasă. Sigur că ți-e ciudă pentru tot ce se întâmplă rău în țara ta, pentru faptul că principala piedică a românilor sunt... românii. Nouă, românilor născuți în România și trăiți mulți ani în alte țări, ne oferă țara asta oportunități pe care nu le avem altundeva. În străinătate înveți să ai inițiativă, să-ți pese, înțelegi ce înseamnă să fii pe picioarele tale, să muncești eficient. Și asta putem implementa în țara și astfel ne detașăm repede față de cei mulți, care nu au avut șansa noastră. Eu prin asta am avut succes! 

Căpșunarul: La Arena Leilor vin tot felul de cetățeni. Ăia care vin cu business plan-uri descărcate de pe net și cer 100000 de euro provoacă râsul sau râsul nervos? 
Dragoș Anastasiu: Păi depinde, câteodată râsul cu lacrimi, altădată râsul nervos. Între noi fie vorba eu îi apreciez pe toți cei care vin acolo. Măcar au o inițiativă, de orice natură. Alții stau acasă și butonează telecomanda. Faptul ca mulți nu se pregătesc sau nu au capabilități antreprenoriale, asta este altceva. Mai e de munca...

Căpșunarul: Chiar contează cine este la guvernare în România? Mai funcționează Consiliul ăla consultativ pe lângă Guvern?! 
Dragoș Anastasiu: Senzația este că nu prea contează foarte mult. Direcția și corsetul ne sunt date de organisme internaționale, la butoanele proprii mai facem fine-tunning. Cât despre Consiliul Consultativ sincer să fiu habar nu am dacă mai funcționează, căci după schimbarea guvernului, deși am auzit de mai multe ori că va continua, noi nu am mai primit invitații în a ne da cu părerea. Probabil că referendumul a înghițit prea multă energie ca să mai rămână suficientă pentru economie.

Căpșunarul: Care este cea mai mare dorință neascunsă a lui Dragoș Anastasiu? 
Dragoș Anastasiu: Să-și facă o clinică pe malul Mării Negre! Dar asta spre finalul vieții active, că acum e prea devreme, trebuie să creștem mare TUI Travel Center și să consolidăm Eurolines, așa că nu e timp de medicină! Nu am ascuns această dorință precum nu am ascuns că îmi doresc să-mi văd fata sănătoasă și fericită!
 

Căpșunarul: Gata, am terminat cu întrebările! Dragoș Anastasiu nu are nimic de întrebat la final?
Dragoș Anastasiu: De ce “Răzbunarea Căpșunarului“? Ai fost “căpșunar“ în Italia? Eu am un imens respect pentru căpșunari, nu numai pentru că au fost și sunt clienții mei dar și pentru că fără ei România era mult în urmă.

P.S.: Dacă v-a plăcut interviul promit să mai fac! Dacă nu, să fim sănătoși că, vorba aia, belele curg. Răspunsul la ultima întrebare i l-am trimis lui Dragoș Anastasiu prin email. Ce i-am răspuns? Păi ori vreți interviuri cu persoane reale și cunoscute, ori cu mine?!


3 comentarii:

  1. capsunarul n-a fost capsunar in Italia, dar s-a saturat de criticile celor care au impartit masele sociale in doua categorii: bogati si capsunari

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte fain realizat acest interviu!
    Intrebarile sunt intr-adevar la obiect, directe!
    La cat mai multe asemenea!
    Respect!
    ;) :)

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!