.

21 aug. 2012

Ia gata, băh!

N-am mai scris că nu mai citea lumea...

Pe bune... Nu pentru că n-aș fi avut de cine să mă iau, sau pe cine să mă răzbun, dar de vreo 2 săptămâni lumea discuta doar despre caricatura asta de politică românească. Care despre CCR, care despre CăCăRău, care Ponta, Băsescu, lovituri de stat, americani, ruși, așa că ce rost avea să vin eu și să vă povestesc cum a făcut un elvețian 2000 de km cu un plin de benzină. Păi nu mă băga nimeni în seamă chiar dacă benzina și motorina au depășit 6 lei pe litru (cu toate că Euro a mai scăzut între timp!)

Astăzi gata, s-a terminat! A dat CCR decizia aia și s-a terminat. Bine, mai sunt niște mohicani prin piață pe la Universitate, dar să-i lăsăm dreacu pe ăia. I-am văzut și eu vreo 2 minute pe la TV. Era una de 80 de ani care spunea cam așa: "Să plece boșorogii ăia de la CCR! Să ne lase!". Deci tânăra de 80 le recomandă bătrânilor de 81 să plece... Nu mai insist pe subiectul ăsta că nu mai are rost, e plictisitor deja.

Cum zilele astea m-am ocupat cu bere rece și cam atât nu prea am ce să vă povestesc de la mine. De la voi nu vă povestesc pentru că le știți mai bine ca mine, așa că o să vă povestesc de la alții. Și o să vă povestesc chiar despre elvețianul ăsta care a făcut 2000 de km cu un plin! Un om de afaceri elvețian, Emanuel Probst, cu un Chevrolet Volt 1.4 benzină! Omul, primul client Volt din Europa, a declarat că s-a oprit prima dată la PECO la ei acolo (nu știu cum îi spune la PECO în elvețiană) la trei luni după ce a cumpărat mașina! Cică a scos un consum de 1,2 litri/100 km și acum e hotărât să facă mai mult de 2000 de km și să fie omul care consumă cel mai puțin din Europa cu un Chevrolet Volt! A zis că dacă are noroc să prindă cozi mai multe reușește să nu consume nimic! Vă dați seama ce chestie? Posesorii de mașini hybrid se bucură când sunt cozi pe străzi!

S-a făcut un calcul în urma căruia a reieșit că toți proprietarii de Volt din lume au reușit până acum să reducă consumul de carburant echivalent cu cel transportat de un superpetrolier din ăla! Nu știu cât poate căra un superpetrolier, dar cred că mult... Ăștia care au Volt au parcurs circa 65 de milioane de km până-n ziua de azi pe curent! Bine, cică au încărcat bateriile alea, dar curentul nu e, fraților, 6,30 lei pe litru cum e benzina sau motorina!

Personal sunt fan Tesla (și omul și mașina cu același nume) deci vă dați seama că elvețianul ăsta mi-a intrat la suflet imediat. Din păcate noul Chevrolet Volt costă vreo 41000 dolari în America! Cu nu știu ce subvenții poate fi al tău cu 31500 dolari. Vă mai spun prețul pentru Europa? Nu are rost... Dar hai să vă spun ca să vedeți și voi în ce lume trăim: 44350 euro în Italia, de la 41950 în Germania! Bine, e mașina anului 2012 și alte tâmpenii, dar la banii ăștia parcă nu prea te mai gândești la consumul redus și la alte din astea. Păi dacă faci și un credit o plătești la final vreo 50000 și peste euro, așa că-ți piere cheful de redus poluarea și nu mai știu ce. N-am priceput niciodată cum dreacu mașinile care consumă puțin tot ăștia cu bani și le permit!? Păi dacă unul are 44000 de euro de dat pe o mașină înseamnă că are bani și de benzină, nu?

P.S.: Fac un apel la ăștia cu bani mulți să nu-și mai cumpere mașini electrice, hybrid și mai știu eu ce noi tehnologii din astea! Uite, de exemplu a ieșit acum noul Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse care merge cu 410 km/oră! 1200 cai, motor W16 de 8 litri turbo, de la 0 la 100 în 2,6 secunde. Bine, consumă 60000 de litri la suta de km și costă 1,74 milioane euro, dar ce mai contează? Cumpărați, fraților, din astea și nu mai faceți voi vânzare la Volt! Că poate așa se ieftinesc și ne luăm și noi, ăștia cărora 6,30 lei pe litru de benzină ni se par mulți... foarte mulți... extrem de mulți!

P.S.2: Mi-am adus aminte! Mi-a zis Dan (nu-l știți voi) că a apărut și la noi noul Volt! În teorie ar fi de vânzare, dar cică în loc să-l dea la lume să facă drive-test cu el și să vadă ce și cum cică se plimbă patronul cu el! No comment că nu mai are rost...

5 comentarii:

  1. Poate ai dreptate, dar o sa se scumpeasca curentu'.
    Implicit si berea rece! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. curent mai produci acasă cu un panou, cu ceva, dar benzină și motorină...

      Ștergere
  2. Păi se scumpeşte şi soarele şi vântul!
    N-ai auzit?

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa da masina! A viitorului! O
    are cand o sa lepadam aceasta benzina si sa trecem pe ceva mai eco?
    :D
    MASINUTA ACEASTA MI SE PARE UNA COOL!

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!