.

24 oct. 2014

Poate salvez și eu ceva

Sunt ca supereroii ăia cu chiloții peste pantaloni!

Că presa scrisă e vai de mama ei e o chestiune clară pentru toată lumea. S-a terminat, tirajele sunt mai mici decât cantitatea de biscuiți dintr-un pachet. Pachet de biscuiți, desigur. Eh, acum e moda asta cu plătitul de abonamente online, vrei să citești ceva plătești un abonament și e ok. Dar faza e că nu e ok, cel puțin nu din punctul multora de vedere.

Hai s-o luăm băbește, adică logic. Să zicem că cumperi în fiecare zi un ziar de doi lei. Asta înseamnă că scoți din buzunar vreo 50 de lei pe lună (duminica nu apare, nu mai calculați greșit). Buuun, dacă îți faci un abonament anual înseamnă o reducere de 50% (să zicem), deci asta înseamnă 300 de lei pe an ca să citești un ziar. Am pus așa, nu vă apucați acum să căutați date exacte, facem doar teorie aicișa. Ok, deci am spus 300 de lei pe an ca să citești un ziar. E bine? Pentru un salariu de România nu e bine și ca dovadă că am dreptate s-au dus în cap vânzările și, implicit, tirajele. Bun, trecem la online. Aici ziarul respectiv îți cere, una peste alta, un 150 de lei pe an ca să-l citești în varianta electronică. Acum avem altă problemă, ăștia care au calculator și internet au fost învățați că ce-i pe net e moca, iar dacă nu e moca se descarcă de pe torrente. Eh, aici e problema!

Pentru că, hai să zicem, îl convingi pe internaut că trebuie să scoată un ban din buzunar, dar îți iese faza asta într-un singur caz! De exemplu, te abonezi la Revista Kamikaze pentru că te râzi și cu asta basta, la Ziarul Financiar și la România Liberă nu mai dai nici un leu! Pentru că dacă te apuci să plătești la toate trei ajungi iar la banii pe care ar fi trebuit să-i dai pe varianta tipărită și nu-ți convine! E clar că nu-ți convine, de aia s-au și dus în cap vânzările și, implicit, tirajele! Atunci eu m-am gândit imediat la faza asta: pachete, ca la cablu, frate! Se face ceva de genul ăsta pentru firme, dar eu nu despre firme vorbesc aicișa. 

Să se facă așa, un fel de RDS&RCS sau UPC al ziarelor, m-ați înțeles? Dai un 10-20 de lei pe lună pe un pachet bază și ai acolo un ziar de caterincă, un ziar de scandal, unul nu știu de care, în sfârșit, ce mai vrea omul acolo. Dacă vrei și știri cu femei dezbrăcate mai dai un leu și tot așa, fiecare cum vrea. Ești cu unii iei pachetul cu Evenimentul, cu astea, ești cu alții iei Jurnalul Național... La Jurnalul iei și cartea lui Voiculescu în format pedefe, e mai mult decât ok zic eu! Nu știu câte ziare să fie în pachet, depinde câți se pun de acord să vândă printr-un astfel de sistem, habar nu am. Și mai era de inventat aplicația aia să plătești 1 leu, adică să poți plăti un leu pentru ceva, pentru ce vrei tu. Dar 1 leu, nu 2 euro, fără nu știu ce TVA și alte aberații din astea. Nu mai stau să vă explic acum, trebuie să mă duc la baie, nu mai pot să mă țin... Pa!

P.S.: Dacă cineva a făcut deja treaba să fie sănătos, bravo lui, să-mi spună și mie dacă funcționează, eu n-am găsit, dar dacă n-a făcut să specifice sursa, să fac și eu leu cu blog... Da, am înțeles că la bloguri s-a făcut o chestie de genul Huffingtonpost și n-a mers, s-au luat la omor pentru bani, dar la americani a mers, ăia sunt mai fraieri...

0 comments:

Trimiteți un comentariu

puteti si sa injurati daca nu va suparati!