.

25 nov. 2013

Nu vă place China?

Nu trebuia să cumpărați

Interesantă atitudine au românii atunci când vine vorba despre chinezi și despre faptul că i-a adus Ponta pe capul nostru. Toată lumea supărată, unii triști, unii enervați, unii de-a dreptul la limita suicidului. M-am gândit să-i scot din stările astea de doi bani amintind doar câteva chestiuni (poate le știați, dar se vede treaba că mulți le-au uitat).

Portul Constanța, marfă chinezească, penare cu pix, echer și compas pentru copii, izmene și maiouri pentru oameni mari, teneși, rulete (nu mi-am găsit-o încă!), instrumente muzicale (aveam muzicuță și clarinet!), creioane de 0,5, de 0,7, cu radieră, stilou, pix... Mai vreți, sau ați început să vă aduceți aminte cât de ahtiați erați după ele? Vreți și după așa zisa revoluție?! Ok: jucării, cămăși de mătase, walkman-uri, iPhone, adidași, Samsung, toate calculatoarele din lume, toate tabletele, acum și mașini, orice, nu mai pierdem timpul că v-ați dat seama cu siguranță unde bat. Păi, în cazul ăsta de ce vă întristați, de ce vă enervați, de ce sunteți supărați?

Când italienii și francezii au propus taxe de import pentru țările non UE (vizată fiind China, ăvcors) au sărit țările nordice de cur în sus că o să le rămână magazinele fără marfă și că moare lumea după aia. Păi acum de ce sunt țările astea atât de preocupate (așa am citit eu în ziarul electronic) că au venit chinezii la noi? Nemții se lăudau că sunt cei mai mari parteneri ai chinezoilor, ăia din jurul lor urlau că nu mai au ce mânca dacă se belesc relațiile cu China, acum care-i problema? Eu zic să vă uitați un pic prin jurul vostru și să vedeți dacă mai aveți ceva nefăcut la ei și după aia mai discutăm. Mai devreme sau mai târziu era clar că se vor băga și în Europa de Est, nu înțeleg comentariile de doi bani ale unora. După ce s-au făcut asociații de prietenie româno-chinezoide, după ce toată Europa le-a cumpărat produsele umplându-i de bani și după ce tot Europa s-a rugat de ei să vină să investească acum ne trezim să comentăm. Hai, să fim serioși și să ne vedem de treabă.

P.S.: Nici mie nu mi-a convenit că Ponta i-a adus, dar ăsta e norocul prostului, vorba vorbei.


Un comentariu:

  1. Toate ca toate, ca să folosesc un tautologism, cuvânt ce de-abia azi l-am aflat, dar pălărie din aia nu port!
    Nici orezul nu-mi place! :)

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!