.

3 feb. 2012

Căpșunarul și panica

Antanamiaaa, ninge băh!
Gata, s-a crizat toată populația României! Nu știu care dreacu a zis pe la televizoare că o să fie iarnă ca în 1954 și au luat-o toți razna! Aiurea, binențeles, pentru că dacă e să ne luăm după acțiunile cetățenilor (cel puțin la mine-n cartier) ne dăm seama că sunt disperați doar cu gura...
Păi, în primul rând pe mine nu mă afectează în nici un fel faptul că o să fie o iarnă ca în 54 pentru simplul fapt că eu habar nu am cum a fost iarna în 54! Nu eram, așa că... Și ca mine nu erau mulți, dar asta nu înseamnă că nu-i vezi facând ca disperații: "Vai de mine, o să fie ca-n 54!". Cum era frate în 54 când tu te-ai născut, ca și mine, în 75? Sau poate chiar prin 80! Felicitări la ăia de după 85-90 că nu prea-i văd să dea doi bani pe treburile astea.
După aia, îndemnați de nu știu ce alt ministru de la București, au scos volele prin Constanța. Umblă aiurea ăia pe bâdul Mamaia și pe bâdul Lăpușneanu cu zăpadă pentru 2 lopeți prin cupe. Ce faceți fraților cu vola pe viscolul ăsta? Păi cred că zăpada v-a băgat-o vântul în cupe că altfel nu aveți cum să adunați ceva de pe jos. Aiureală! Să vadă lumea că e agitație și parcă văd că, dacă dă vreo zăpadă adevărată pe duminică încolo, nu mai vezi unul pe străzi că nu mai au motorină, sau cine știe ce dreacu li se întâmplă...

Băh și românii nu erau, frate, așa! Îmi amintesc că pe timpul lu' Ceașcă plecam la drum cu unchi-miu cu Lada 1200 pe zăpadă ca la Polul Nord. Nu vedeai nici lamă, nici volă, nimic! Te găsea Miliția și te întreba unde mergi, tu îi spuneai unde mergi și ăia: "Ai grijă, tovarășe, că e zăpada cam mare mai încolo!". Și cu asta basta. Ce cauciucuri de iarnă, ce vrăjeală la televizor?! Stăteau trenurile prin câmpuri cîte 3 zile (fratele vostru a stat o zi întreagă) până dezăpezeau ăia liniile. Și când dezăpezeau pleca trenul, mergea 2 minute și se oprea! Cădea curentul! Și așteaptă altă locomotivă, pe motorină, care să te tragă. Dar nu auzeai nene atăta jale și atăta plânset în jurul tău. Zici că-s venețienii la 0 grade: "Dio can, che fredo!, Dio can!". Așa au început și românii la -15...
Și ca să vedeți și voi ce-am fost și ce-am ajuns auzi ce zice unu' la radio. Cică era la magazin la el acolo și vine una. Și începe aia să se plângă că s-au anunțat posibile căderi de curent și de gaz. Și cum se plângea aia la vânzătoare ce credeți că-i cere? Aripi de pui fraților, aripi de pui! Păi dacă n-o să mai ai gaz și curent la ce prepari, tu nebuno, aripile alea? Măcar cumpărai niște târtițe, că la alea mai sufli-n ele și poate se-ncălzesc!
P.S.1: La urma urmei poate are și femeia dreptate! Aripi de pui la conservă încă nu am văzut până acum...
P.S.2: Iar celor care o ard aiurea cu cât costă dezăpezirea la români poate le vine mintea la cap să nu mai urle atâta la televizor! Cu cât urlă mai tare, cu atât ies ăia mai degeaba pe străzi cu utilajele lor! Vorba lu unu' din ăia care dezăpezea: "Am trecut de 3 ori, tot degeaba! Dar ce să facem, trecem în continuare!". Păi treci frate, că doar e moca...

2 comentarii:

  1. eu am stat 3 zile in tren, intre Murgeanca si Faurei; am plecat duminica, dinspre Iasi, si am ajuns joi, la Constanta! si asta era in '75 :ppp

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!