.

3 aug. 2011

Capsunarul si clasa muncitoare

Va dau un sfat: cautati-va de nemunca!
Eu va zic asa, pentru ca ne cunoasteam. Uitati de concediu platit, de ore suplimentare, de 14 salarii, de maternitate si de alte glume d'astea rasuflate. Eu zic sa va inregistrati la Registrul Comertului si sa va faceti firma de ceva. Nu conteaza de ce... de orice. De ce zic? Eram sigur ca o sa ma intrebati! Nu puteti sa ma credeti pe cuvant nici macar acum, dupa atata timp... Bun, sa ma iesplic.

Azi am citit doua chestii, din care una e mai naspa ca a doua! Cu care sa incep? Hai sa incep cu aia mai putin naspa (cu toate ca e naspa si asta)! Cica agentia de rating CHINEZA Dagong a micsorat ratingu' americanilor de la A+ la A. Asta doar in ce priveste creditarea, pentru ca outlook-ul l-au micsorat mai demult de la AA la A+. Initial S&P, Moody's si cu Fitch s-au facut ca ploua, dar avand in vedere ca chinezu' e principalul creditor a lu' Obama, Moody's si-a bagat picioarele si a taiat si ea din outlooku' americanilor de la stabil la negativ. Care e vestea proasta? Pai, dupa mintea mea, vestea proasta e ca chinezii au inceput sa faca si jocurile. Adica pana acum ei se ocupau cu facutul de chiloti, de papuci... dar au trecut la rating-uri, la AAA, la A+ si chestii d'astea cu care baietii de pe Wall Street se jucau pana acum. Si, asa cum stiti si voi, muncitorii din China au drepturi exact cate are porcul la Craciun asa ca daca ajunge modelul chinez p'aicea... In unele locuri a ajuns deja, dar e neoficial asa ca nu se poate povesti!
Vestea a doua, mai naspa, e ca Berlusconi doar ce a anuntat ca va propune, bineinteles confrontandu-se cu partile sociale (oaaaahahahaha), o noua reforma a muncii! Alta! Dupa ce l-au impuscat pe Biagi in 2002 ca a inventat ala munca pe termen scurt, acum Berlusconi vrea sa modifice iar! Probabil urmeaza munca pe termen foarte scurt si cu plata mai scurta decat termenul. Oricum, cand propune Berlusconi ceva nu e bine pentru clasa cu muncitori italieni, iar in cativa ani se intampla si-n Romania indiferent de cine e la putere. Probabil din cauza asta imi reprosa cineva ca m-am intors in Romania. Adica, pulii mei, cum poti sa te intorci din Italia tot in Italia?
Nemtii, care sunt baieti destepti chiar daca sunt si ei plini de datorii, am inteles ca au inceput deja de ceva timp sa lucreze numai cu persoane juridice! Adica tot la sapa dai, dar pe firma ta! El iti da banu' si daca vrei sa-ti platesti alea-alea bine, daca nu el nu-ti plateste nimic. Eu nu stiu daca e asa, dar vorbeau femeile la coada la Registru' Comertului... unde nu se da nimic, dar e coada oricum. Asa ca, avand in vedere ce se intampla, eu zic ca e cazul sa va ganditi sa deveniti patroni fratilor. La urma urmei ce? Nu e bine? Mai bine dai 16% pe profit decat sa-ti dea astia 16% din salariu! Nu credeti?

0 comments:

Trimiteți un comentariu

puteti si sa injurati daca nu va suparati!