.

7 aug. 2014

Cine are boală pe Ebola?

Noi suntem pregătiți, ca întotdeauna...

Ce credeți voi că se întâmplă mâine la Geneva? Exact, se decide dacă Ebola reprezintă sau nu o urgență mondială, o problemă globală a omenirii cum îi place pisicii mele să spună. În State e alertă maximă, vă spun de pe acum, un medic și o asistentă care s-au îmbolnăvit în Africa se află în acest moment în carantină pe undeva prin Atlanta. În Marea Britanie este și mai grav, ăia au doar un singur caz și nici ăla nu este sigur (s-a cerut singur în carantină pentru că a fost până-n Africa și la întoarcere i s-a făcut rău). Ca s-o scurtăm cu ăștia s-a solicitat autorizarea imediată a experimentelor cu tot felul de vaccinuri, la urma urmei despre asta era și vorba. Ah, cel mai mult de câștigat la faza are un belgian, unul Peter Piot (cică el a descoperit Ebola asta... sau el a inventat-o, n-am reușit să traduc exact, mă mai încurc cu engleza asta când am eu chef). 

Bun, dar să-i lăsăm pe ăștia și să trecem la noi! La noi s-a dus Digi să întrebe dacă suntem pregătiți, dacă ne descurcăm, dacă suntem stăpâni pe situație. Răspunsul a fost unul cât se poate de previzibil: nu, normal! Concluzia este una cât se poate de clară: nu suntem pregătiți nici măcar pentru chestiile care nu există. Sincer eu mă așteptam să fim! Am zis că dacă pentru accidente de avion nu, pentru TBC, cancer, infecții de tot felul nu, vaccinuri pentru nou născuți nu se mai găsesc, tifonul și vata le aduci de acasă, am zis că măcar pentru boli din astea care pe la noi există doar în ziar om fi în regulă! Dar nu, contrar așteptărilor mele nici măcar pentru așa ceva nu suntem pregătiți. De ce am scris asta? Pentru că plec și eu mâine până la București și n-aș vrea să găsesc pe drum idioți din ăia penibili care să stropească mașinile cu apă cu var, cum stropeau când a fost vrăjeala cu aviara (sau cu porcina, nu mai știu). Nu de alta, dar știți ce greu se curăță de pe chedere chestia aia?!

0 comments:

Trimiteți un comentariu

puteti si sa injurati daca nu va suparati!