.

28 mar. 2014

Tatăl nostru care ești în ceruri...

... mergi puțin dincolo ca să nu auzi ce scriu eu aici

Am descoperit cu religia, cu treburi de genul ăsta după așa zisa revoluție. S-a întâmplat că ieșeam din casă să mă întâlnesc cu gașca și ăștia erau toți în jurul unei mașini beton. Era un BMW ursuleț, practic un OZN pentru vremurile alea. N-am plecat până nu a venit proprietarul, eram curioși să vedem cine e extraterestrul. Când a venit am rămas proști până-n ziua de azi: un popă de vreo 280 de kilograme, dublu ca dimensiuni față de mașină. Omul doar ce făcuse turul de apartamente să strângă bani de la credincioși. Atunci am fost prima dată invidios în viața mea. Nu, nu pentru că BMW și din seria ce gras e popa, invidios pentru că mie nu mi-ar fi trecut prin cap să fac bani într-un mod atât de simplu! Și eu împreună cu gașca sunam la soneriile de la ușile vecinilor, dar după aia fugeam. Și ce simplu era, în pulii mei, trebuia doar să așteptăm să deschidă și am fi fost milionari! 

Când a murit tătăițu' meu a venit popa, cică așa e normal. Înainte să intre i-a explicat bunicii că mai întâi trebuie să plătească ce trebuie plătit specificând faptul că îi taie și chitanță, nu-i problemă. A avertizat-o că dacă nu plătește înainte el nu intră și nu-și oferă serviciile orale. Pentru că despre asta era vorba, el cânta ceva ce înțelegea numai el și încă vreo câteva babe cu experiență în domeniu. În momentul ăla am decis: Dumnezeu este un pește care trăiește la mare adâncime și de aia nu-l vede nimeni niciodată!

A trecut timpul și m-am găsit într-o altă situație care m-a convins definitiv cum stă treaba cu religia, cu treburile astea. Eram în Italia și îmi cer scuze anticipat pentru cei care nu vor înțelege niște chestiuni. Eu, un italian, un albanez și un moș de la Lega Nord (cine știe ce-i aia să nu râdă încă) care ne ținea niște lecții de viață, așa cum face orice moș când îi găsește pe unii mai tineri și automat mai proști decât el. Omul ne explica cum stă treaba cu viața, cum noi suntem încă prea bătuți în cap ca să pricepem ce ne explică el și ne-a întrebat dacă credem. Italianul i-a răspuns pe plac și moșul i-a strâns mâna și l-a felicitat cu clasicul "Bravo!" pe care dacă-l auziți din gura unui italian înseamnă că e deja prea târziu, ați fost deja arși. A venit rândul albanezului. Ăsta la fel, că el e catolic, crede în orice și că nici nu se pune problema să fie altfel. Probabil unii dintre voi o să rămână șocați, dar da, moșul i-a strâns și ăstuia mâna, l-a felicitat cu "Bravo!" după care s-a întors către mine. M-am uitat la el, el la mine, eu la el și până la urmă am câștigat eu cu 2-1 și n-a mai rezistat: "Tu?! Tu în ce crezi?". I-am răspuns cât se poate de sincer: "În nimic!". Nu mi-a mai strâns nici mâna, nici "Bravo!", nici nimic, dar înainte să plece mi-a aruncat ceva de genul că de străini ca mine nu are țara aia nevoie. Eu am zâmbit, dar el nici în ziua de azi nu știe de ce. O să vă spun vouă, poate cineva îl cunoaște și-i transmite. Spuneți-i așa: italianul căruia i-a strâns mâna prima dată îmi propusese cu câteva zile înainte să mă înscriu în Forza Nuova, el fiind deja membru activ pe la ăia! Eh, cine știe ce și cum acum poate să râdă! Normal, normal că am râs și eu...

Cam asta e treaba cu religia după părerea mea. E bună dacă vrei să-ți iei BMW, e bună pentru ăia care vor să facă un ban de pe urma celor care nu mai sunt (nu găsiți așa ceva în cărțile de Marketing, nu mai căutați), e bună dacă ești moș, e bună în mai multe situații, dar nu prea e bună în rest. Nu m-am înscris în Forza Nuova, stați liniștiți, n-o să vin să vă dau foc la casă sau să vă aștept cu ranga după colț, dar asta ca să vedeți și voi ce înseamnă să ai pâclă pe ochi. Crezi atât de mult într-o chestie încât începi să te iei de oameni care nu doar că nu ți-au făcut nimic, dar poate sunt și mai bine văzuți decât tine de către ceilalți. Pentru că nu m-am înscris, dar asta nu înseamnă că nu m-am simțit bine:))) Pulii mei, să fii ungur și să-ți propună Vadim să te înscrii la el în partid nu te simți bine?! Ok, nu ești nebun să te înscrii, dar oricum te lauzi cu chestia asta la tot cartierul după aia, nu?:)))))



2 comentarii:

  1. Te-ai dat cu Satana, păgânule! :)
    Ce spune cartea sfântă?
    "Crede şi nu cerceta!" În orice ţară te-ai afla.
    Eeeh???

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!