.

19 feb. 2013

Interviu online 200%

11 întrebări puse de mine și 11 răspunsuri puse de Corina Martin de la ANAT!

Știți că eu iau interviu mai mult stâlpilor de telegraf, se întâmplă să discut la telefon cu mine însumi, mai mult chestiuni de genul ăsta. Cu toate astea am reușit să-i iau un interviu online lui Dragoș Anastasiu de la Eurolines și de la TUI, vă mai amintiți... sper! Eh, nu știu dacă vă vine să credeți, dar o a doua persoană a căzut în plasă și mi-a răspuns la întrebări: Corina Martin, președinte ANAT (exact, Asociația Națională a Agențiilor de Turism). Vedeți voi ce întrebări am pus și ce răspunsuri a dat Corina Martin că eu mă duc să mă bucur că mă mai bagă și pe mine în seamă câte o persoană reală pe lumea asta...
 

Mi-au închis trei zile contul de Facebook pentru că am postat o poză cu o tipă în țâț... să zicem topless! Credeți că ar trebui interzise turistele care fac topless pe Litoral? De exemplu să nu aibă voie trei zile să vină la plajă dacă au făcut topless!
Ce să zic... În multe destinații și chiar pe plajele din America, nu se face topless. Paradoxal, asta ne poate transforma pe noi într-o destinație atractiva, nu?! Și iată că avem ceva ce ne distinge față de destinațiile cu care concurăm pe segmentul de turism de plaja... Sigur, aici intervine o întreagă discuție, să fie plaje special amenajate, cum erau cele pentru nudiști altădată, să nu fie?! La urma urmei, cred că trebuie să ne obișnuim să nu fim foarte pudici, ci naturali și îndrăzneți ca atitudine. Și, dacă stau să mă gândesc bine, românii s-au obișnuit cu turistele topless pe plajele din România, așa că... De ce să schimbi ceva care merge bine? Noi ne dorim ca turiștii noștri să se simtă bine pe Litoralul Romanesc, nu?! Mă opresc aici cu comentariile pentru că pe urmă aud iar, ca acum 2 ani, că Martin și cu Mazăre încurajează "turismul sexual", ceea ce eu nu am susținut niciodată, dar a fost interpretat pentru că am spus că mi se pare normal ca, în vacanță, să ne simțim cu toții bine, și bărbații și femeile și familiile cu copii! Așa încât promovez orice destinație care oferă tot ce își poate dori un turist...


Am înțeles că s-a depășit recordul la încasări din turism vara trecută. Corina Martin are vreo vină pentru treaba asta?
Corina Martin este întotdeauna VINOVATĂ. Dacă merge bine, dacă nu merge bine, dacă e soare pe Litoral, dacă plouă, dacă ea apare prea mult pe la TV, dacă nu apare suficient cât să meargă bine Litoralul, dacă hotelierilor le cresc încasările, dacă le scad vânzările, dacă e scumpă camera de hotel, dacă se întrerupe curentul... Dar Corina Martin s-a obișnuit cu asta. În schimb am auzit că abia așteaptă (cu sadism!) să vadă cine va mai fi la fel de "vinovat" ca și ea!

De ce agențiile de turism din România îi trimit pe români în Bulgaria? Eu știam că în Bulgaria se merge pentru butelii de voiaj și Whisky contrafăcut, nu în vacanță!
Agențiile de turism sunt magazine de vacanță. Ne ducem la agenție când vrem să cumpărăm o vacanță la fel cum ne ducem la Mall sau la orice magazin să ne cumpărăm pantofi! Sau medicamente de la farmacie! Și când intrăm noi, așa, în magazinul de vacanțe, începem să punem întrebări, primim broșuri colorate cu fotografii frumoase, ni se spun povești cu hoteluri care au mai mult de un singur restaurant, cluburi, terenuri de sport si spa-uri... NOI cerem o excursie în Grecia, sau în Spania, sau în Bulgaria și oricât se va lupta agentul de turism să ne vândă Slănic Moldova, sau Bran, sau Eforie Nord, s-ar putea să nu ne lăsăm convinși! Și atunci agenția de turism nu are încotro și ne oferă o vacanță în Bulgaria, asta ca să nu ieșim pe ușă și să mergem la agenția de la celălalt colț al străzii...

Ce le recomandați turiștilor străini care vin în România? Pe vremuri veneau pentru femeile noastre, acum că femeile noastre au plecat la ei pentru ce să mai vină?
Dragul meu, România are o capacitate fantastică să renască! Producem femei frumoase după femei frumoase pentru că avem material genetic bun. Nu ne facem griji că au plecat femeile frumoase din România, dimpotrivă, poate și datorită lor vin turiști străini la noi! Poate ai fi uimit să afli că au fost ani mulți în care Litoralul Românesc era renumit și pentru bărbații români! Lăsând acest argument deoparte România este o țară atât de frumoasă încât, dacă am avea și infrastructura turistică, serviciile puse la punct pe măsură și, mai ales, dacă am reuși să distrugem imobilismul și indiferența de la nivelul ministerului (ca sa putem trece la alt nivel de promovare internațională) am fi “cotropiți" cu adevărat de turiștii străini. Și asta nu ar fi decât benefic pentru că veți vedea ce repede va crește nivelul serviciilor, ce rapid va evolua tehnica servirii în restaurante, nivelul de cunoaștere și utilizare a limbii engleze sau germane, deci ar crește urgent și eficient nivelul concurenței. Acest lucru va aduce imediat alt nivel de calitate a serviciilor.

Vă place cum arată Litoralul românesc?
Asta este o întrebare… răutăcioasă. Și limitativă! Ce aș putea răspunde? Mie îmi place Litoralul Românesc sentimental, emoțional... deci subiectiv. Asta nu mă face însă să uit, sau să nu fiu conștientă de tot ce avem încă de făcut aici până la momentul în care Litoralul Românesc să devină o destinație competitivă. În primul rând există încă diferențe foarte mari între Mamaia și alte stațiuni, există multe probleme la nivelul autorităților locale dar și la nivelul mentalității si managementului hotelierilor, al celor care administrează terase, restaurante și locații de agrement. Mai avem un drum lung de parcurs, dar cel puțin la Mamaia suntem exact pe drumul cel bun. Scoatem în față stațiunea asta tocmai ca etalon pentru unde ar trebui și celelalte să se îndrepte. Cum se poate face asta? Păi numai de noi depinde! În primul rand de noi cei care activăm aici, local, în business-ul nostru privat și continuând până la nivelul ministerului, unde, din păcate, încă nu avem implicarea și profesionalismul de care ar fi fost nevoie ca să putem “zgudui” cu adevărat "sistemul" actual care guvernează turismul din România. Uneori mă gândesc că exact de un “cutremur” mental avem nevoie ca să scăpam o dată de balast și de lucrurile șubrede și prost făcute ca să începem să reconstruim. Poate chiar de la zero, pentru că sistemul ăsta de care vorbesc este atât de viciat, de găunos si de canceros încât nu există altă soluție… Din păcate, oricât ne-am pus noi în minte aici să aducem schimbarea, legislația și aplicarea ei sunt afectate esențial de la București, de la nivelul ministerului! Și câtă vreme conducerea ministerelor în România este încă un atribut guvernat majoritar de factorul politic doar culorile se schimbă, nu însă și esența.

Ce măsură propune ANAT împotriva ospătarilor care-ți trântesc farfuria pe masă și după aia mai vor și bacșiș?
ANAT nu poate propune o măsură în acest caz dincolo de măsura concedierii acestora chiar de catre patronii restaurantelor unde aceștia încă lucrează. Ca proprietar al unei afaceri în turism - fie hotel, fie restaurant, terasă etc - dacă nu afli repede ce personal ai, cine trântește farfuria și cine nu, cine știe și poate să zâmbească natural și în același timp să fie un excelent tehnician în industria ospitalității, atunci nu are alt scenariu decât să angajeze urgent un manager de locație profesionist. Piața sancționează singură un prost management într-o locație turistică. Ceea ce ne deranjează cel mai mult când suntem consumatori într-un restaurant nu este neapărat meniul, sau fața de masă, ci atitudinea neprofresionistă și flegmatică cu care ne tratează ospătarul. În plus, agențiile de turism nu vor mai vinde și promova acea locație (pentru că noi, la ANAT, ne gândim deja la un proiect gen "Hotel recomandat de ANAT"), iar turiștii vor fi atât de nemulțumiți încât vor comenta atât pe loc, dar și când ajung înapoi acasă, la birou, la vecini, la prieteni, sau chiar pe site-urile pe care ei își împărtășesc impresiile din vacanța. De exemplu pe Facebook :)

Am văzut că vă place Grecia! Și mie-mi place! De ce ne place Grecia, doamnă?
GRECIA … O legendă în sine, o poveste! O țară dăruită de zeii antici de o frumusete copleșitoare, mai ales în zona insulară, cu un popor cu un spirit fantastic. Gastronomia mediteraneană , muzica extraordinar de frumoasă și specială, dansurile ce te cuceresc prin vivacitate și ritm, simplitatea și frumusețea cuceritoare a insulelor și locațiilor turistice, dar mai ales si mai ales spiritul grec, unic în lume, care înseamnă libertate și eliberare în același timp, agonie și extaz… Toate astea te cuceresc. Un bouzoukia  într-o seară de tavernă undeva într-o insulă grecească uitată de lume, farfurii sparte în delirul dansului extrem de puternic și senzual, un tzatziki cu o salată grecească, templele zeilor antici, bisericile cu acoperiș albastru din Santorini, simplitatea unei fețe de masă cu dungi albastre, istoria fiecărei pietre a templelor Atenei, legendele fantastice ale Olimpului, aroma unică a unui cafedakis… Grecia este o poveste, așa cum spuneam, iar nouă ne plac poveștile!

Am înțeles că de anu’ ăsta se diferențiază un pic tarifele pe Litoral. Care o să fie cea mai ieftină stațiune? Dar cea mai scumpă?
Nu se diferențiază tarifele de undeva, de la un buton anume. Piața evoluează și selectează pentru că nici turiștii români nu mai aleg în necunoștință de cauză, iar criza i-a făcut, în sfârșit, să înceapă să facă diferența, să selecteze, să aprecieze sau să sancționeze după măsura serviciilor pe care le primesc. Românii plătesc cu satisfacție un preț mai mare pentru o locație mai bună cu unica conditie să fie un preț corect! Adică să primească cât mai multe servicii bune și foarte bune pentru banii pe care i-au plătit. În același timp, acei proprietari care nu investesc în upgrade-ul serviciilor și al locației lor vor avea pierderi și mai mari în bilanț! Pentru că le va scade nu doar numărul de turiști ci și nivelul încasărilor, din moment ce vor trebui să coboare tarifele ca să mai poată atrage turiști.

Să zicem că mergeți la pescuit și prindeți peștișorul de aur. Aveți dreptul la trei dorințe. Care ar fi prima?
Să reușesc în continuare să îl păstrez pe Dumnezeu alături de mine. Pentru că atunci aș știi că indiferent de ceea ce îmi este dat să duc în viață (mie viața mi-a dat și bine și rău, și foarte bine și foarte rău) voi reuși să mă ridic peste orice povară cu zâmbet și împăcare.


Unde să nu merg în viața mea în vacanță?
O călătorie este o lecție de viață. Dacă ar fi după mine ți-aș recomanda să călătorești ORIUNDE! Totuși mă gândesc să-ți recomand să eviți destinațiile care sunt teatru de război. Sau, știu eu... Și asta e o lecție, dar nu mai e vacanță!
 

Vreți să mă întrebați ceva? Dacă nu mă întreb singur, vă avertizez!
Da! De ce Căpșunarul? Și de ce nevoia asta de răzbunare?!

P.S.: @Corina Martin: Am mai răspuns la întrebarea asta cu alte ocazii! Nu se poate alta ca să nu mă repet? Dacă nu se poate atunci răspund: pentru că idioți din mass media din România îi numeau pe toți românii plecați afară căpșunari! Acum văd că a mai trecut moda... Nu am nimic cu ăia care culeg căpșuni, dar cum eu n-am cules în viața mea absolut nici un fel de fruct sau legumă (în practică m-au dus doar la depănușat porumb, deci nu culegeam nimic) mi-am zis: mă întorc acasă și mă răzbun! N-am reușit să mă răzbun, dar am rămas cu blogul ăsta și e păcat să nu scriu nimic prin el...



5 comentarii:

  1. Pot sa vomit la acest interviu? Va rog, Milka megalomana este rupta de realitate...Femei frumoase? A fost vreodata in Ukraina sau Rusia? Nu cred. Mamaia competitiva? Da, Cu Venus si Slanic Moldova, ca sa o citam pe Milka megalomana....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poți să vomiți și fără să citești interviul! lectura nu este obligatorie... despre femeile frumoase se poate discuta până la infinit și chiar mai departe. da, au și rușii femei frumoase, sunt și prin Ukraina, dar și la noi sunt femei frumoase să-ți pui în cap! eu sunt căsătorit cu una dintre ele! navigatorii spun că în Venezuela sunt cele mai frumoase femei din lume, dar noi nu suntem navigatori așa că eu zic să le apreciem pe ale noastre până una alta. părerea mea!

      Ștergere
  2. Băh, ce fraier ești... cum dreaq să nu fi cules și tu, mai ales pe vremea lui tovarășu, un strugure de la Ostrov sau o roșie de la Kogălniceanu? Te pomenești că nici la canal n-ai fost??? Nomenclaturistule!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta e... nu toată lumea avea parte de tabără de muncă la Murfatlar!

      Ștergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!