.

25 mar. 2011

Capsunarul si invidia

Au disparut capitalistii, frate!
Bah eu prima data cand am auzit de capitalistii astia era dupa asa zisa revolutie! Poate e careva p'aicea care i-a auzit si inainte, dar eu nu cred... Ne trimitea profu' de fizica dupa ziare si stateam toata ora la coada. La coada auzi de toate asa ca ii auzeam si pe capitalisti! Imi aduc aminte ca se vorbea de Ratiu. "Nu a stat in tara sa vada cat era de greu!" zicea un comunist. Imediata replica capitalistului: "Esti dumneata invidios dom'le! Eu il apreciez pentru ca a reusit de unul singur!"
Nu stiu pentru voi, dar pentru mine cuvintele capitalistului au ramas asa... cam cum e ce zice popa pentru cei care merg la biserica! Mi-a ramas mie in cap ca nu trebuie sa fiu invidios pe succesul celui care a reusit de unul singur daca vreau sa devin si eu capitalist! Problema e ca am terminat liceu' si nu-mi mai luam informatiile de la chioscul de ziare... Am ajuns in campul muncii unde am dat peste primii "reusiti".
Bah ma uitam la ei cu admiratie si chiar imi exprimam admiratia pe la colegii de munca... "Cine ma ala? Pai ala are de pe timpul lu' Ceausescu ca era pe la Casa Alba...". Evident ca nici nu i-am bagat in seama pe comunistii invidiosi care mureau de ciuda pe succesu' omului! Am schimbat vreo cateva locuri de munca si peste tot dadeam frate de comunisti! Ba ca ala a reusit pentru ca are pile nu stiu pe unde, ba ca celalalt are bani pentru ca tatsu' e nu stiu cine, ba ca ala a furat de la Bancorex, ba ca aia e curva... Am zis e clar! Romanii sunt comunisti pana in maduva oaselor si nu se mai fac bine niciodata! Asa ca am plecat afara! La adevaratii capitalisti!
Am ajuns afara! Visul de a deveni un adevarat capitalist era pe cale sa devina realitate. Am intrebat pe primul capitalist iesit in cale (am crezut ca daca sunt afara toti sunt) ce trebuie sa fac ca sa imi vad visul cu ochii? Ala s-a uitat la mine ca la nebuni si a fugit! Am zis ca o fi vreo eroare! Poate nu a inteles omul ca nu vorbeam bine straina la inceput... Si dupa aceea l-am vazut pe EL! Pe omul supraom! Pe cel mai mare capitalist al tuturor timpurilor, unul pe care il gasesti in top de la Forbes pana la ziarele de scandal (pentru motive diferite evident!). NUMARUL UNU IN ABSOLUT: SILVIO! Normal ca mi-am exprimat admiratia intr-un bar. Imediat ce m-au auzit ceilalti meseni au inceput sa arunce cu pahare in mine! I-am intrebat de ce arunca cu pahare si au inceput sa arunce si cu sticle! Fugind am auzit in spatele meu: "Daca mai te prindem pe aici cu Silvio al tau iti rupem picioarele! Sa te duci la hotul ala ordinar si sa-l intrebi de unde are frecventele de televiziune, casa in Sardegna, Mondadori, SME si inca alte cateva sute de firme? Hot nenorocit!" Am zis frate singurul bar de comunisti din afara si tocmai in el am nimerit! Bah invidiosi astia bah frate! Comunisti din aia nasoi! Stalinisti! Extraordinar dom'le! In zilele noastre... nu e posibil! Dupa aia am vazut ca mai erau tot felul de comunisti si pe alte continente fiecare avand ceva de invidiat la capitalistii minunati care eu vream sa ajung la fel ca ei! Ba ca au furat terenuri, ba ca au privatizat apa potabila, ba ca au semnat contracte ciudate cu tot felul de behteli, ba ca au vandut aurul si rezervele tarilor lor de origine, ba ca au bagat soia in salam (dupa aia am aflat ca asta e un lucru bun)... tot felul de invidii din astea comuniste!
Asa ca am plecat dom'le din strainatate si m-am intors in tara, unde speram ca proaspata democratie pe care am lasat-o se invechise putin intre timp! Cand ce sa vad? Adrian Severin e dat afara din partidul comunistilor pentru ca a vrut si el sa "se descurce" ca capitalist! Bah fratilor pana aici am inteles pentru ca e normal sa nu poti fi inscris la comunisti si sa fii capitalist! Clar! Dar sa mergi tu la capitalistii aia de la m-UE si pana si aia sa te huiduie in direct! Bai Severine ce sa-ti zic... du-te frate acasa! Din pacate nu ne mai intelege nimeni pe noi astia intreprinzatori... pe capitalistii adevarati care se descurca singuri cu contracte de la stat si cu spagi de la tot felul de traficanti... pe cei care muncesc de dimineata pana seara pentru convingerea procurorilor ca nu au nimic de ascuns in afara catorva milioane de euroi prin Elvetia si a catorva case lasate de matusi si unchi decedati cu foarte mult timp in urma. Uite eu m-am lasat de capitalism ca vad ca nu mai ai cu cine discuta! Sunt toti comunisti frate! Si apropo... avand in vedere ca sunt proaspat comunist si nu prea cunosc doctrina as dori o informatie: daca fac si eu un aprozar si nu platesc fiscu' si ma prinde si imi da amenda atunci amenda asta vine platita de intregul popor nu? Ca parca era ceva cu bunul intregului popor in comunismu' ala pe care mi-l amintesc eu... Nu e adevarat? Invidie dom'le, invidie...

Un comentariu:

  1. eu stiam ca pentru aprozar nu contribue tot poporul, dar daca-ti deschizi o banca si intri in faliment, toate datoriile ti le plateste saracul popor!

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!